بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
روند نزولی قیمت ارز در بازار غیررسمی
رئیس کانون صرافان گفت: از دو، سه روز گذشته که بحث خرید ارز صادرکنندگان به صورت نامحدود توسط صرافی‌ها اجرایی شده، قیمت ارز در بازار غیررسمی روند نزولی به خود گرفته است.
کد خبر : ۲۵۹۳۱۴

سلطانی زاده

بورس نیوز: کامران سلطانی‌زاده، رئیس کانون صرافان ایران با اشاره به آخرین وضعیت قیمت ارز در بازار غیررسمی کرد: از دو، سه روز گذشته که بحث خرید ارز صادرکنندگان به صورت نامحدود توسط صرافی‌ها اجرایی شده، قیمت ارز در بازار غیررسمی روند نزولی به خود گرفته است.

وی افزود: مردم نیز می‌توانند از صرافی‌ها ارز بخرند و این روند باعث شده که بازار غیررسمی به سمت صرافی‌ها سوق پیدا کند و به صورت موردی نیز ارز به همه تعلق می‌گیرد.

سلطانی‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر با عرضه ارز صادرکنندگان، عرضه نسبت به تقاضا افزایش یافته است و این موضوع موجب شده قیمت ارز شیب منفی بگیرد.

رئیس کانون صرافان ایران ادامه داد: قیمت ارز در دو روز گذشته از ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان به ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در امروز کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: در واقع قیمت ارز در دو روز ۲ هزار تومان کاهش یافته است و این روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود. بانک مرکزی در ۱۳ روز آینده چند مصوبه خوب در دست دارد که اجرای آن‌ها نیز به ریزش قیمت دلار کمک می‌کند.

رئیس کانون صرافان ایران گقت: بانک مرکزی در تنظیم بازار ارز بسیار هوشمندانه عمل کرده، زیرا بدون استفاده از ذخایر ارزی خود و صرفا با تغییر یک بخشنامه توانسته است بازار را به سمت ریزش بیشتر هدایت کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر