بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
تاکید مجلس بر خرید خودروها و محصولات داخلی
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در مصوبه مجلس شورای اسلامی حمایت از خرید خودرو‌ها و محصولات داخلی که قابل رقابت با محصولات خارجی هستند تاکید ویژه شده است.
کد خبر : ۲۵۹۴۶۸

تاکید مجلس بر خرید خودروها و محصولات داخلی

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرد: نگاه مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کمیسیون آموزش و کمیسیون‌های تخصصی با رویکرد توجه به برنامه هفتم به قانون مبتنی بر تولید دانش بنیان است و فرصت‌های آینده صنعت خودروسازی کشور مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: صنایعی که می‌تواند بازار کشور را از واردات بی نیاز کند و فرایند بسیار مهمی در بحث‌های آرندگی، اتصال حوزه‌های دانش بنیان به صنایع خودرویی کشور و استفاده از منابع داخلی برای تولید انبوه داشته باشد که برای بازار داخل و صادرات را در یک برنامه منسجم داشته باشد.

وحیدی ادامه داد: مجلس در تلاش است در این فرایند خودرو‌های جدیدی که امکان تولید بازار داخل برای آن‌ها فراهم است را مورد حمایت قرار دهد. در مصوبه مجلس شورای اسلامی حمایت از خرید خودرو‌ها و محصولات داخلی که قابل رقابت با محصولات خارجی هستند تاکید ویژه شده است.

وی درباره خرید اتوبوس‌های برقی از ترکیه گفت: شهرداری تهران موظف است براساس قرارداد منعقد شده خودروی پاک و اتوبوس‌های برقی وارد کند که با این کار میزان آلایندگی شهر را به ویژه تهران کاهش می‌دهد. بحث مبادلات پولی، مالی و بانکی را حل کند و در قالب تهاتر شهرداری خودرو‌ها را تحویل بگیرد و مردم استفاده کنند.

 

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
«عزت و اقتدار ملی» حلقه گمشده خودروسازان
یک کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس تشریح کرد:

«عزت و اقتدار ملی» حلقه گمشده خودروسازان

خیز
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل خبر داد:

خیز "خاور" برای پاک کردن زیان انباشته

ارسال نظر