بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
آرامش بیشتر در بازار ارز و تعادل در قیمت‌ها
رئیس کل بانک مرکزی گفت: باتوجه به اینکه انجام معاملات ارزی تسهیل شده، صادرکنندگان زیادی از ما تقاضا داشتند که ارزشان را در این بازار عرضه کنند بنابراین پیش بینی می‌شود آرامش بیشتری را در روز‌های آینده در بازار ارز شاهد باشیم و قیمت‌ها متعادل‌تر خواهدشد.
کد خبر : ۲۵۹۵۵۰

آرامش بیشتر در بازار ارز و تعادل در قیمت‌ها

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور اظهار کرد: در سامانه نیما حواله جات را به خوبی پوشش می‌دهیم البته صرافان و فعالان بازار انتظار داشتند که ما امکان انجام معاملات توافقی را فراهم کنیم و طی توافقی که با صادرکنندگان و با صرافان و کانون صرافان انجام شد از هفته گذشته روز دوشنبه امکان انجام معاملات ارزی به صورت توافقی و بر اساس مکانیزم بازار در صرافی‌ها فراهم شد.



به گفته رئیس کل بانک مرکزی امکان خوبی برای صادرکنندگان فراهم شد که ارز را به نرخی که مدنظرشان است در سامانه عرضه کنند.

وی با بیان اینکه از دیروز هم امکان انجام این معاملات در بازار متشکل ارزی فراهم شده است، گفت: از دیروز تابلوی مشخصی به نام بازار توافقی در بازار متشکل ارزی ایجاد شده و این معاملات به صورت توافقی در این بازار انجام می‌شود.

صالح آبادی افزود: باتوجه به اینکه انجام معاملات ارزی تسهیل شده، صادرکنندگان زیادی از ما تقاضا داشتند که ارزشان را در این بازار عرضه کنند بنابراین پیش بینی می‌شود آرامش بیشتری را در روز‌های آینده در بازار ارز شاهد باشیم و قیمت‌ها متعادل‌تر خواهدشد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: روز گذشته در شورای پول و اعتبار میزان تسهیلات اجاره مسکن تصویب شد بطوریکه میزان ودیعه اجاره مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در زمینه ارائه تسهیلات خرد به متقاضیان گفت: امسال باتوجه به اینکه تسهیلات مربوط به ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و انواع تسهیلاتی دیگر در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده پرداخت این تسهیلات جزو اولویت‌هایی است که حتما نظام بانکی باید آن‌ها را پرداخت کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: روز گذشته در شورای پول و اعتبار در مجموع مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات اجاره مسکن به متقاضیان تصویب شد بطوریکه میزان ودیعه اجاره مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته این کمک ودیعه است و طبعا هزینه‌ها را بصورت کامل پوشش نمی‌دهد، ولی کمکی است برای افرادی که می‌خواهند مسکن اجاره کنند.

صالح آبادی افزود: البته هر کسی که می‌خواهد از این تسهیلات استفاده کند باید ابتدا در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کند و بعد نسبت به گرفتن وام اقدام نماید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر