بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
استفاده از ظرفیت عضویت ایران برای بی اثرکردن تحریم ها
نایب رئیس کمسیون عمران مجلس گفت: می‌توان از ظرفیت عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، تامین مالی و حتی صادر کردن خدمات استفاده کرد.
کد خبر : ۲۵۹۵۶۱

استفاده از ظرفیت عضویت ایران برای بی اثرکردن تحریم ها

بورس نیوز: کمال علیپور، نایب رئیس کمسیون عمران مجلس اظهار کرد: پس از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های (SCO)، قرار است نخستین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی بین‌المللی فرصت‌های همکاری اقتصادی کشور‌های عضو، ناظر و شرکای گفت‌وگوی این سازمان و همسایگان جمهوری اسلامی ایران (ایران اسکوکواکس) در مهر امسال برگزار شود.

به گفته وی، موفقیت دولت سیزدهم برای عضویت در سازمان شانگ‌های در شرایطی صورت گرفت که خیلی از کشور‌ها حتی آمریکا، در سال‌های گذشته تمایل به عضویت در این سازمان داشتند، اما کار رسانه‌ای و دیپلماسی اقتصادی ما در موضوع عضویت ایران در شانگ‌های ضعیف است و به همین علت، تصمیم به برگزاری رویداد ایران اسکوکواکس با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری اعضای شانگ‌های در ایران گرفته شد.

نایب رئیس کمسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، تامین مالی و حتی صادر کردن خدمات استفاده کرد.

محمدحسین فضلی، رئیس شورای سیاستگذاری رویداد بین المللی ایران اسکوکواکس ۲۰۲۲ هم گفته، این رویداد با مشارکت ۲۶ کشور، از ۲۷ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۱ در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد و مراسم افتتاحیه و اختتامیه آن در سال اجلاس سران خواهد بود.

به گفته وی، ایجاد سازمان توسعه تجارت مشترک میان کشور‌های عضو، تاسیس یک بانک مشترک و ایجاد سامانه‌ای مانند سوئیفت، ایجاد دبیرخانه دائمی در تهران، ایجاد انجمن بین المللی میان تشکل‌های صنعتی و مدیریتی ۲۶ کشور، ایجاد هلدینگ‌های بین المللی صنعتی، تجاری و سرمایه گذاری و معرفی طرح‌های بین المللی کشور‌ها به ویژه ایران در این نمایشگاه با هدف جذب سرمایه گذاری و مشارکت‌های خارجی از جمله اهداف برگزاری رویداد ایران اسکوکواکس است.

فضلی گفت: رویداد ایران اسکوکواکس، همچنین به واسطه حضور شرکت کنندگان خارجی، بستری را برای رونق گردشگری فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر