بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
رئیس انجمن صادرکنندگان سرب و روی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصت سوزی در حوزه معادن

ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی هم این روزها به معضلی برای معادن کشور تبدیل شده است. برخی بیان می کنند توان تولید ماشین آلات معدنی در داخل کشور است. حال آنکه چنین امکانی‌ در داخل کشور وجود ندارد و با ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی، فرصت توسعه را از معادن گرفته اند.
کد خبر : ۲۵۹۶۲۹

تصمیمی که فرصت توسعه را از معادن گرفت

حسن حسینقلی رئیس انجمن صادرکنندگان سرب و روی در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: از حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ معدنی که در کشور ما وجود دارد حدود ۶ هزار معدن، تعطیل و خصوصی هستند. از ۵۵۰۰ معدن فعال کشور هم حداکثر ۵۰ معدن آن دولتی است و اکثرا این ۵۰ معدن هم قبلاً در بازار سرمایه عرضه شده اند.

وی افزود:  البته از بین حدود ۵۰ معدنی در اختیار دولت است برخی معادن همچون معدن انگوران یا مهدی آباد، قابلیت عرضه‌ در بازار سرمایه دارند؛ اما باید دید آیا دولت واقعا تمایلی به این خصوصی سازی خواهد داشت یا خیر. کما اینکه سالهاست در مورد خصوصی سازی باشگاه های بزرگ ورزشی اظهار نظر می شود و هنوز عملا اتفاق خاصی رخ نداده است.

حسینقلی در ادامه به بورس نیوز گفت: در روزهایی که قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی افزایش یافته بود، با وضع عوارض صادراتی مانع صادرات کامودیتی ها شده و سنگ اندازی کردند و حالا که قیمت‌های جهانی کاهش داشته، کسی به فکر حمایت از معادن و صادرکنندگان نیست. این تنها مشکل معادن نیست و ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی هم این روزها به معضلی برای معادن کشور تبدیل شده است. ادعای دروغی که در این زمینه مطرح می‌شود توان تولید ماشین آلات معدنی در داخل کشور است. حال آنکه چنین امکانی‌ در داخل کشور وجود ندارد و با ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی، فرصت توسعه را از معادن گرفته اند.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می‌دهد:

دلایل افزایش عرضه‌ها در بازار سرمایه چیست؟

عرضه خودرو در بورس کالا نیازمند فرهنگسازی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عرضه خودرو در بورس کالا نیازمند فرهنگسازی

تصمیمات
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تصمیمات "صمت" فقط برای سرگرم کردن مردم است

ارسال نظر