بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
از شهریورماه اجرایی می شود؛

اسکناس ها جای خود را به رمزریال می دهند

اسکناس ها جای خود را به رمزریال می دهند
طبق اعلام بانک مرکزی، رمزریال قرار است جای ریال اسکناس را بگیرد و با مفهوم جهانی رمزارز متفاوت است.
کد خبر : ۲۵۹۶۶۶

اسکناس ها جای خود را به رمزریال می دهند

بورس نیوز: علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص "رمزریال" اعلام کرد که "رمزریال" به عنوان یک ابزار جدید پرداخت قرار است در شهریورماه سال جاری البته به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کند.



طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی، رمزریال قرار است جای ریال اسکناسی را بگیرد و با مفهوم جهانی آن متفاوت است. زمان شروع به کار رمزریال شهریور ماه است و احتمالاً به صورت آزمایشی دریکی از مناطق کشور آغاز می‌شود.

صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: رمزریال به جای همین اسکناسی که در دست مردم است، خواهد بود. فرد به جای اینکه اسکناس داشته باشد رمزریال دارد. این مفهوم با مفهوم جهانی (رمزارز) متفاوت است. در «رمزریال» ریال‌های اسکناس جای خود را به رمزریال می‌دهند.

وی افزود: پیش از اجرای این طرح نیز حتماً به‌میزان کافی آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها انجام می‌شود تا مردم با سازوکار آن آشنا شوند. تصمیم بر این است که رمزارز ابتدا به صورت آزمایشی از یکی از مناطق شروع شود و بعد به سراسر کشور تسری یابد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اقدامات دولت و بانک مرکزی درباره رمزارز و نظارت بر این حوزه در دولت درحال جمع‌بندی است. این مسأله در اختیار محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور است که دراین‌باره در حال بررسی هستند تا در سطح دولت تصمیم‌گیری شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قیمت دلار ۲۷ هزار و ۷۱۷ تومان
در معاملات امروز قیمت گذاری شد؛

قیمت دلار ۲۷ هزار و ۷۱۷ تومان

ارسال نظر