بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
رشد ارزش تجاری ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر
سال گذشته ارزش مبادلات تجاری ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر حدود ۳.۵ میلیارد دلار بود که با هدف گذاری انجام شده این میزان امسال به ۴ میلیارد می رسد.
کد خبر : ۲۵۹۷۸۷

رشد ارزش تجاری ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر

بورس نیوز: میزان تخلیه کالا‌های نفتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی معادل ۶ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۱ تن، میزان تخلیه کالا‌های غیرنفتی ۱۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۴۰ تن و مجموع تخلیه کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۱۸ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۸۱ تن بوده که حاکی از رشد ۶ درصدی در بخش تخلیه کالا‌های نفتی، رشد ۱۲ درصدی در بخش تخلیه کالا‌های غیرنفتی و رشد ۱۰ درصدی در بخش تخلیه کالا‌های نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

میزان بارگیری کالا‌های نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در سه ماهه نخست سال جاری معادل ۱۸ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۷۶ تن، میزان بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۱۴ میلیون و ۷۴ هزار و ۵۴۹ تن و مجموع بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۳۳ میلیون و ۹۲۵ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۹ درصدی بارگیری کالا‌های نفتی و رشد پنج درصدی بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جمع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱، معادل ۲۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۱۷ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۲۶ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۸۹ تن بوده است. همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۵۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۳۰۶ تن بوده که حاکی از رشد ۹ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالا‌های نفتی، رشد ۵ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالا‌های غیرنفتی و رشد ۷ درصدی درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه و بارگیری انجام گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱، معادل ۶۲۲ هزار و ۵۲۴ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۵۵۵ هزار و ۳۳۴ TEU طی مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر