بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
واکنش خاندوزی به اخبار برخی رسانه ها از گرانی اجناس
وزیر اقتصاد گفت:برخی سایت‌های خبری سخنان رئیس جمهور را تحریف و به جامعه القا کردند که گویا تورم بالاتری از سال آینده وجود خواهد داشت
کد خبر : ۲۵۹۷۸۹

واکنش خاندوزی به اخبار برخی رسانه ها از گرانی اجناس

بورس نیوز: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد بیان اینکه برخی سایت‌های خبری سخنان رئیس جمهور را تحریف و به جامعه القا کردند که گویا تورم بالاتری از سال آینده وجود خواهد داشت، اظهار کرد: نکته‌ای که مدنظر رئیس جمهور بود این است که برخی احکام قانونی مثل حکمی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ وجود دارد مبنی بر اینکه باید نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک از ۴۲۰۰ به نرخ ets افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: تصویب دستورالعمل انتشار گواهی صرفه جویی انرژی


به گفته وی این حکم در بودجه‌های سال گذشته هم بود که در دولت‌های قبل اجرا نشد و در بودجه امسال نیز این حکم وجود دارد و باتوجه به اینکه اجرای سیاست توزیع عادلانه یارانه باعث افزایش موقت در قیمت کالا‌های اساسی می‌شود.

خاندوزی همچنین گفت: دولت در نظر دارد این حکم را که موجب افزایش قیمت کالا‌های وارداتی می‌شود با اجازه قانون گذار تاپایان امسال اجرا نکند؛ زیرا الان زمان مناسبی برای اجرای این سیاست نیست و می‌بایست به سال بعد موکول شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
طبل بلند آوازه میان تهی ؛ بازار سرمایه هر روز خروج پول دارد و فکر می کنید پولش بجای سرمایگذاری درست کجا می رود ؛ شما چه جور وزیر اقتصاد هستید که نمی دانید بازار سرمایه دماسنج اقتصاد است ؛ شما فقط بگو چطوری بیش از 2 سال است تورم بیش از 50 درصد است ولی بازار سرمایه اکثر سهام 80 درصد افت کرده و هر روز خروج پول داریم ؛ حتما فکر می کنید با سرکوب بازارها موفق می شوید ؟!!! خیر ؛ سفته بازی را به کالاها می برید