بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
فیروز نادری کارشناس صنعت خودروسازی در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

به آینده صنعت خودروسازی امیدوار باشیم؟

به آینده صنعت خودروسازی امیدوار باشیم؟
صنعت خودروسازی در کشور ما با شرایط فعلی آینده روشنی پیش رو ندارد و نمی توان انتظار داشت با عرضه محصولات بی کیفیت و ضعیف بنام محصول جدید تغییری در وضعیت مالی خودروسازان ایجاد شود.
کد خبر : ۲۵۹۸۵۶

صنعت خودرو زیر چکمه مافیا

بورس نیوز: 

صنعت خودرو همواره با چالش ها و تردیدهای جدی  از همکاری با شرکای غربی گرفته تا بدهی های مالی گزاف در ترازنامه مواجه بوده است . اخیرا یکی از خودروسازان اقدام به رونمایی از محصول جدید خود کرده است .

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در نظر داشته باشید محصولات جدیدی که توسط خودروسازان به بازار عرضه می شود در اکثر موارد فقط یک کپی برداری صرف بوده و خبری از راه اندازی پلت فرم های جدید نیست و خودروسازان با تغییر مختصری در مدل چراغ و شکل بدنه و..‌. دم از تولید محصول جدید می زنند.

وی افزود: صنعت خودروسازی در کشور ما با شرایط فعلی آینده روشنی پیش رو ندارد و نمی توان انتظار داشت با عرضه محصولات بی کیفیت و ضعیف بنام محصول جدید تغییری در وضعیت مالی خودروسازان ایجاد شود. مشکل اینجاست که خودروسازی در کشور ما همچون بسیاری از صنایع و بازارها، مافیایی دارد که فقط به فکر تامین منافع خود بوده و مجال رشد و شکوفایی به این صنعت نمی‌دهد. با این تفاسیر نه تنها تولید محصولات به اصطلاح جدید که حتی خبری همچون حصول توافق برجام نیز معجزه‌ای در صنعت خودروی ما نخواهد بود. تنها در صورتی می‌توان نسبت به ارتقای کیفی و بهبود وضعیت مالی خودروسازان در کشورمان خوشبین بود که در کنار توافق، شاهد آزادسازی واردات خودرو باشیم و خودروسازان ما در فضای رقابتی ناچار به ارتقای کیفی محصولات خود هستند. در غیر این صورت همچون گذشته تولید قطعات کپی شده و بی کیفیت، به برخی تولیدکنندگان وابسته به این شرکت‌ها سپرده شده و در یک بازار انحصاری خبری از بهبود کیفیت نخواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: احتمالا مافیای صنعت خودرو اجازه واردات خودروی خارجی و همینطور واردات قطعات با کیفیت را نخواهد داد. ضمن اینکه انتظار شفاف سازی در صنعت خودرو هم انتظار بی جایی است و بعید است که اجازه دهند صنعت خودروسازی شفاف عمل کند. خبر واگذاری بلوکی سهام دولت در شرکت های خودروسازی هم بیشتر از آن دسته وعده هایی است که جنبه گفتار درمانی برای اقتصاد کشور و بازار خودرو داشته و در نهایت منفعتی از آن حاصل نخواهد شد.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دلیل دهن کجی بازار سهام به تورم چیست؟
حمیدرضا جیهانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

دلیل دهن کجی بازار سهام به تورم چیست؟

یک ادعای واهی در جاده مخصوص
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک ادعای واهی در جاده مخصوص

ارسال نظر