بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

بسته جدید برای کنترل بازار اجاره مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته جدیدی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره مسکن در جلسه یکشنبه هیات دولت مطرح خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۹۸۶۷

قاسمی

بورس نیوز: روز گذشته جلسه شورای مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و سخنگوی دولت برگزار شد. در این نشست رستم قاسمی ضمن تاکید بر رعایت مصوبه سران قوه مبنی بر رعایت سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها اعلام کرد: بسته جدیدی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره مسکن در جلسه یکشنبه هیات دولت مطرح خواهد شد.



قاسمی با اشاره به مصوبه سران قوا مبنی بر سقف مجاز افزایش اجاره بها در تهران به میزان ۲۵ درصد و دیگر شهر‌ها ۲۰ درصد، گفت: استفتائی هم از مقام معظم رهبری انجام گرفت که حکم فقهی ایشان به بسیاری از سوالات مطرح شده در این خصوص پاسخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: با کمک این مصوبه حدود ۸۰ درصد مستاجران ملزم به جابه جایی نیستند و تنها حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از جمعیت مستأجران نیاز به جابه جایی دارند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به به سامانه کد رهگیری موجران ادامه داد: تمامی واحد‌های املاک کشور پیش از این با کد رهگیری در سامانه‌ای در وزارت صمت باید به ثبت می‌رسید که مقرر شده این سامانه به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود، با قرارگیری این سامانه در زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی به اطلاعات مهمی دست پیدا خواهیم کرد که برای برنامه‌ریزی به منظور نظارت و کنترل‌های لازم در بازار اجاره مسکن سال‌های آتی کمک خواهد کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: مسئول کنترل شبکه اجاره مسکن توسط این سامانه در استان‌ها؛ ادارات کل راه و شهرسازی استان هستند که باید با ایجاد مرکز یا ستادی ویژه این موضوع را پیگیری کنند. در سال‌های آینده با ایجاد نرم‌افزار‌ها و سامانه‌های بیشتر کنترل‌ها بر بازار اجاره دقیق‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد اجاره مسکن یک قرارداد شخصی بین دو شخص حقیقی است، افزود: شرایط کشور ایجاب می‌کند برای کنترل وضعیت بازار اجاره مسکن پیگیر اجرای این مصوبه باشیم.

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر