بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
مدیرعامل شرکت سبدگردان هیوا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

توسعه بازار سرمایه را به روزمرگی های بورس گره نزنید

توسعه بازار سرمایه را به روزمرگی های بورس گره نزنید
کارشناس بازار سرمایه گفت:معتقدم توسعه بازار سرمایه را نباید به شرایط روز این بازار گره زد و باید از هر فرصتی برای توسعه بازار سرمایه بهره برد.
کد خبر : ۲۵۹۹۰۸

توسعه بازار سرمایه را به روزمرگی های بورس گره نزنید

بورس نیوز:

صحبت از راه اندازی ابزارهای جدیدی در بازار سرمایه همچون گواهی سپرده سکه طلا ، صندوق تضمین اصل سرمایه و غیره مطرح است حال آنکه برخی معتقدند بازار ما این روزها اوضاع مسائلی ندارد و نیازی به توسعه ابزارها نیست و چه بسا توسعه ابزارهای مالی و مشتق خود به ریسکی برای بازار سرمایه تبدیل شود.

مهدی دلبری مدیرعامل شرکت سبدگردان هیوا در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: معتقدم توسعه بازار سرمایه را نباید به شرایط روز این بازار گره زد و باید از هر فرصتی برای توسعه بازار سرمایه بهره برد.

وی اضافه کرد: در نظر داشته باشید که در چند سال گذشته صعود بازار سرمایه معمولا در مقطع زمانی کوتاه مدت اتفاق افتاده و آن مقاطع، فرصت مناسبی برای توسعه ابزارهای این بازار نیست. ضمن اینکه در روزهای صعودی بازار سرمایه معمولاً حجم دغدغه‌ها و درگیری‌های نهادهای مالی بازار سرمایه آنقدر افزایش پیدا میکند که فرصتی برای فکر کردن به توسعه ابزارهای مالی این بازار نیست. کما اینکه در سال ۱۳۹۹ نیز مشاهده کردیم که مردم برای دریافت کد بورسی، پشت پیشخوان ها و کارگزاری ها صف می کشیدند و تازه در آن مقطع بود که متوجه ضعف زیرساخت ها در این بازار شدیم. بنابراین بهتر است در روزهای رکودی بازار که این بازار اوضاع آرام تری دارد، فکری به حال توسعه این ابزارها و عمق بخشیدن به بازار سرمایه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: نکته اینجاست که در بحث راه‌اندازی ابزارهای جدید به بحث "معافیت‌های مالیاتی" به عنوان یک مشوق برای جذب سرمایه های خرد مردم توجه چندانی نشده و باید از هر فرصتی برای جذب سرمایه های خرد مردم در بازار سرمایه استفاده کرد. علاوه بر این با توجه به تورم مداومی که اقتصاد ما را در بر گرفته و نیز تمایل مردم به سرمایه گذاری در بازارهای کالایی، میتوان روی صندوق‌های کالایی هم تمرکز بیشتری داشت. قطعاً جذب اشخاص با ذائقه های مختلف در بازار سرمایه با اهمیت تر از نگرانی بابت ریسک تعدد و تکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار است. در دو سال گذشته شاهد خروج نقدینگی از این بازار بوده ایم و باید بپذیریم که با توسعه ابزارها در این بازار و کاهش ریسک سرمایه گذاری ها می توان تا حدودی مانع از خروج نقدینگی در بازار سرمایه در آینده شد. علاوه بر این می توان ابزارهایی در بازار سرمایه ارائه کرد که اشخاص ریسک پذیر را بیشتر جذب کند. تا کنون اغلب بازدهی مدنظر سیاستگذاران بوده و اکثر ابزارهای بازار سرمایه مبتنی بر بازدهی هستند؛ حال آن که احتمالاً ابزارهای مبتنی بر ریسک همچون "هج فوند" ها و تنوع بخشیدن به ابزارها می تواند سرمایه گذاران بیشتری را جذب بازار سرمایه کند.

 

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
توسعه ابزارها، گامی در راستای رشد بازار سرمایه/خالی فروشی در بازار نقدی ممنوع!
امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

توسعه ابزارها، گامی در راستای رشد بازار سرمایه/خالی فروشی در بازار نقدی ممنوع!

چشم انداز بازار سرمایه در کوتاه مدت + معرفی گزینه های سرمایه گذاری
مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشم انداز بازار سرمایه در کوتاه مدت + معرفی گزینه های سرمایه گذاری

دلیل دهن کجی بازار سهام به تورم چیست؟
حمیدرضا جیهانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

دلیل دهن کجی بازار سهام به تورم چیست؟

بازار سرمایه مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری است
حمید مرتضی کوشکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازار سرمایه مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری است

ارسال نظر