بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت:

اعلام سهمیه قیر به صورت ۲ ماهه

اعلام سهمیه قیر به صورت ۲ ماهه
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای این بخش از قانون بودجه، مورد پایش قرار خواهد گرفت که به همین منظور، اعلام سهمیه‌ها به صورت دو ماهه خواهد بود تا نهضتی را در حوزه بهبود راه‌های روستایی، شهری و جاده‌ها و اتوبان‌های کشور داشته باشیم.
کد خبر : ۲۶۰۰۹۴

اعلام سهمیه قیر به صورت ۲ ماهه

بورس نیوز: جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که ابلاغ نشدن آیین نامه مربوط به بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه سال گذشته در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، مبنی بر تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت تامین مواد اولیه قیر تهاتری مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، منجر به تاخیر در اجرای این بخش از قانون شد، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی تامین قیر تهاتری در ۶ ماهه دوم سال گذشته از سوی دولت جدید ابلاغ شد که تاکنون، دستگاه‌های اجرایی از سهمیه ۲ میلیون تنی خود طبق این قانون، حدود ۱.۲ میلیون تن را جذب کرده اند.

وی افزود: طی جمع بندی میان وزارت نفت و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مقرر شد که دستگاه‌های اجرایی برای جذب باقی مانده سهمیه سال گذشته خود، تا پایان تیرماه مهلت داشته باشند؛ زیرا صورت‌های مالی شرکت‌های پالایشی باید سریعتر آماده شود. شرکت‌های پالایشی، شرکت‌های بورسی هستند و باید تا پایان تیرماه که پایان سال مالی آن هاست، تسویه حساب‌های خود را انجام دهند. سهمیه باقی مانده سال گذشته نیز، برای دستگاهی که در این مدت جذب را انجام ندهد، از بین خواهد رفت.

معاون وزیر نفت در ادامه با بیان این که در سال ۱۴۰۱ رقمی معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه جهت تامین قیر مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده، گفت: سهمیه‌های امسال از ماه آینده اعلام خواهد شد که دستگاه‌های متولی با شرکت‌های قیرساز دارای صلاحیت، وکیوم باتوم (ماده اولیه قیر) را از پالایشگاه‌ها تحویل می‌گیرند و پس از تولید قیر، آن را در گستره کشور توزیع می‌کنند.

وی تصریح کرد: نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای این بخش از قانون بودجه، مورد پایش قرار خواهد گرفت که به همین منظور، اعلام سهمیه‌ها به صورت دو ماهه خواهد بود تا نهضتی را در حوزه بهبود راه‌های روستایی، شهری و جاده‌ها و اتوبان‌های کشور داشته باشیم.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود افرود: تلاش کردیم سهمیه‌ها را به گونه‌ای اختصاص دهیم که در نوسازی و بازسازی مدارس مشکلی وجود نداشته باشد و همچنین، امسال آیین نامه به گونه‌ای دیده شده که با توجه به ضرورت بیابان زدایی و مبارزه با شن‌های روان، مالچ مورد نیاز جهت این اقدامات را نیز تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: آیین نامه اجرایی مربوط به این بخش از قانون بودجه ۱۴۰۱ هنوز ابلاغ نشده، اما شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، پیش از ابلاغ این آیین نامه، اقدامات اجرایی خود را آغاز کرده تا دستگاه با کسری در تامین قیر مواجه نشوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر