بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
سخنگوی دولت در نشست خبری عنوان کرد:

پایان رسیدگی به اعتراضات یارانه ها

پایان رسیدگی به اعتراضات یارانه ها
سخنگوی دولت گفت: بررسی اعتراضات به پایان رسید. در همین مرحله افرادی که مستحق تشخیص داده شدند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و این یارانه از ماه اول به آن‌ها پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۲۶۰۱۹۵

پایان بررسی اعتراضات یارانه ها

بورس نیوز: علی بهادری جهرمی،  سخنگوی دولت اظهار کرد: در ماه‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی موفق شد گام‌های مثبت و رو به جلو بردارد و خلاف روال ما‌های منتهی به سال گذشته که بخش زیادی از پرداختی‌های این سازمان از محل استقراض بانکی انجام می‌شود و موجب تورم و خلق پول می‌شد از آذر ماه سازمان تامین اجتماعی بدون استقراض و با تامین از سایر منابع پرداخت‌های خود را انجام دهد.



وی افزود: دولت در حرکت جهادی ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را تسویه کرد و امسال هم در بودجه، تسویه ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و در کمیسیون اقتصادی دولت این برنامه در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امیدواریم با همت جهادی در مجموعه دولت به ویژه وزارت نیرو برای حل بحران آبی شاهد اخبار خوش در این حوزه باشیم که یکی از این برنامه‌ها طرح آبرسانی غدیر است و دولت سعی کرد مدت ۳۰ ماهه اجرای این طرح را به یک سوم زمان کاهش دهد تا این طرح کمک حال مردم در خوزستان برای حل مشکلات آبی این استان باشد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره آخرین وضعیت یارانه بیان کرد: بررسی اعتراضات به پایان رسید. در همین مرحله افرادی که مستحق تشخیص داده شدند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و این یارانه از ماه اول به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی بودند که پیش از این از یارانه حذف شده‌اند و افرادی هم اصلا از قبل هم یارانه دریافت نمی‌کردند و برخی از این افراد در دهک یک تا ۹ قرار گرفتند و یارانه به آنان تخصیص داده شد.

سخنگوی دولت درباره وضعیت تیم ملی فوتبال و تغییر سرمربی گفت: موفقیت تیم ملی خواسته همگانی و پیروزی تیم ملی افتخار همه مردم و دولت است. فدراسیون فوتبال متولی موضوع، درخواست‌هایی از دولت داشت که دولت حمایت از تیم ملی را وظیفه خود دانست و جلساتی با وزارت ورزش برگزار کرد؛ و وزیر ورزش در اردوی تیم ملی حاضر شد و گزارش را به دولت و خواسته‌های آنان را مطرح کرد. ملاقاتی با معاون اول انجام نشد، اما ملاقات‌هایی با برخی افراد نهاد بود که خودم نشست‌هایی داشتم و دغدغه آن‌ها را شنیدم.

بهادری جهرمی مردمی بودن را از ویژگی‌های این دولت دانست و خاطرنشان کرد: قبلا هم گروه‌های مختلف مسائل خود را مطرح کردند، دولت در بحث فنی و تخصصی ورود نکرده و نخواهد کرد جز حمایت لذا تصمیم گیری بر عهده تیم و فدراسیون است و همه آرزوی موفقیت برای تیم ملی در جام جهانی را داریم.

سخنگوی دولت در خصوص افزایش قیمت کالاها توضیح داد: سیاست دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها از پرداخت به دلالان که با آفت‌های فراوانی مواجه بود، به سمت خود مردم رفت که به عادلانه سازی یارانه‌ها منتهی می‌شد که در نتیجه آن موجب افزایش قیمت کالا‌های وارداتی شد؛ لذا برخی کالا‌ها هم به تاثیر از این کالا‌های اساسی دچار افزایش قیمت می‌شوند و دولت مکلف به اجرای آن بود که در کوتاه مدت آثار گرانی برای مردم خواهد داشت، اما در بلند مدت آثار خوبی دارد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: تورم جاری موجود در کشور که سالهاست با تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی در سال برای هر کالا مواجه هستیم و تا موفق نشویم این ریشه‌ها را از بین ببریم این افزایش قیمت را خواهیم داشت. همزمان برخی مصوبات، خود موجب افزایش قیمت در کالا‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: اصناف با توجه به افزایش قیمت و تورم درخواست افزایش قیمت در صنف خود دارند و اتحادیه‌ها ملزم شدند قیمت‌ها را مستند و مستدل در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کنند و با ارائه هر قیمت خلاف، برخورد و مکلف می‌شوند تا قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

سخنگوی دولت گفت: محکومیت‌های متعددی از یک شرکت فروش اینترنتی معروف در فروش روغن موتور، پوشک و شکر به برگشت قیمت و ۱۴۰ میلیارد جزای نقدی را شاهد بودیم. همچنین دولت برای اصلاح آثار تورمی برخی قوانین، لوایحی تقدیم مجلس کرد که از مجلس درخواست همکاری دارد. متاسفانه از صحبت‌های رییس جمهور سوبرداشت شد که تورم جدید در راه است در حالیکه با این لوایح انتظار می‌رود شاهد آثار تورمی مقررات و قوانین نباشیم.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره اینکه وزیر رفاه چه زمانی به مجلس معرفی می‌شود و آیا همزمان وزرای بازرگانی و صنعت معدن هم معرفی خواهند شد، گفت: قانون موعد سه ماهه را مشخص کرد که در همان مهلت قانونی وزیر رفاه به مجلس معرفی می‌شود.

وی افزود: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس قبل مطرح و با اشکالاتی در شورای نگهبان مواجه شد و به کمیسیون اجتماعی مجلس برگشت. در چند قسمت نظر دولت را خواستند که دولت موافقت کرد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه این طرح در مجلس گذشته بود، اضافه کرد: باید دید مجلس چه تصمیمی در این باره اتخاذ می‌کند و نظر شورای نگهبان چیست و این که چگونه باید عمل شود و دولت طبق قانون عمل خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر