بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
قیمت طلا اندکی افزایش یافت
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۴۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۰۲۳۲

قیمت طلا اندکی افزایش یافت

بورس نیوز: قیمت طلا در حدود پایین‌ترین رقم طی ۹ ماه گذشته ثابت مانده‌ که دلیل آن را می‌توان پیش‌بینی اطلاعات تورم آمریکا در این هفته و تاثیر آن بر شدت سیاست‌های فدرال‌رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره دانست.

سرمایه‌گذاران نگرانند دورنمای رکود اقتصاد دنیا تمایل به دلار آمریکا را که بیش‌ از ۲ درصد در این ماه افزایش قیمت داشته بیشتر کند. دراین‌صورت تمایل برای طلا کاهش خواهد یافت.

اطلاعات تورم آمریکا در این هفته احتمالاً سیاست‌های فدرال‌رزرو آمریکا را سختگیرانه‌تر می‌کند تا نرخ بهره را بیش‌از پیش در این ماه افزایش دهد. اقتصاددان‌ها تخمین می‌زنند شاخص تورم آمریکا در ماه ژوئن ۸.۸ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش‌یافته باشد که بالاترین رقم طی ۴ دهه گذشته را نشان می‌دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت این فلز گران‌بها در معاملات دیروز تا ۱۷۲۳ دلار و ۳۲ سنت کاهش‌یافته بود که پایین‌ترین رقم از ۳۰ سپتامبر را نشان می‌دهد.

قیمت طلا در سال جاری میلادی نوسان بالایی داشته‌ است. این فلز گرانبها در ماه مارس و پس‌از حمله روسیه به اوکراین به بیش‌از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید,، اما بعد دورنمای رشد اقتصاد و تورم بالا جهت آن را تغییر داد. سرمایه‌گذاران در هفته‌های اخیر سرمایه‌های طلای خود را کاهش داده‌اند.

طبق گفته‌ تحلیلگران کامرزبانک، قدرت گرفتن دلار آمریکا و خروج سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، مانع هرگونه افزایش قابل‌توجه و ماندگار در قیمت طلا می‌شود.۲۹ تن طلا در هفته گذشته از این صندوق‌ها خارج شده‌است که بالاترین رقم طی ۸ هفته گذشته را نشان می‌دهد.

قیمت نقره امروز با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۸۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۹ درصد افزایش، ۸۵۰ دلار و ۶۹ سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر