بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

کاهش تدریجی قیمت خودرو با عرضه در بورس کالا

کاهش تدریجی قیمت خودرو با عرضه در بورس کالا
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:با عرضه خودرو در بورس با شرط مذکور، قیمت این کالا در بورس از بهای آن در بازار بیشتر نخواهد شد بلکه به تدریج کاهشی نیز می‌شود.
کد خبر : ۲۶۰۲۳۶

کاهش تدریجی قیمت خودرو با عرضه در بورس کالا

بورس نیوز: مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه با عرضه خودرو در بورس کالا به سمت تناسب میان عرضه و تقاضای واقعی بازار خودرو با حل مشکل اختلاف قیمتی محصولات حرکت خواهیم کرد و این موضوع به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است، اظهار کرد: موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از مدت‌ها پیش در کمیسیون صنایع و مادن مطرح شده و بررسی‌های دقیقی درباره این موضوع توسط کارشناسان و اعضای کمیسیون صنایع صورت گرفته و به نظر می‌رسد بهترین راهکار برای رفع مشکلات در بازار خودرو است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در شرایطی که اختلاف قیمت به حد مشخصی رسید و نیاز بازار افزایش یافت، فروش کالا بهتر است از طریق بورس کالا انجام شود.

وی درباره ساماندهی مشکلات موجود در بازار خودرو، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا بهترین راهکار برای رفع این مشکلات است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این مکانیزم موجب کاهش قیمت می‌شود، زیرا دونرخی بودن خودرو از بین رفته، تقاضا‌های کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید است.

وی اضافه کرد: با عرضه خودرو در بورس با شرط مذکور، قیمت این کالا در بورس از بهای آن در بازار بیشتر نخواهد شد بلکه به تدریج کاهشی نیز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ظرفیت عرضه پرحجم خودرو در بورس کالا براساس اعلام آمادگی این بورس وجود دارد و شورای رقابت در اجرای این طرح حضور دارد و کف عرضه در نظر گرفته می‌شود و جای هیچ کوتاهی و ورود واسطه به بازار وجود ندارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ممانعت وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس نیز گفت: دلیل وزارت صمت از این اقدام، این است که در حال حاضر مابه التفاوت فروش خودرو در بورس کالا و قیمت تعیین شده برای این کالا به جیب تولیدکننده می‌رود بنابراین خودروسازان می‌توانند به منظور کسب سود بیشتر، عرضه را مدیریت کرده و منجر به افزایش قیمت خودرو شوند که این موضوع نیز با راهکاری ارائه شده، رفع خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قیمت خودرو در معاملات روز جاری +جدول
در 21 تیرماه سال جاری اعلام شد؛

قیمت خودرو در معاملات روز جاری +جدول

نامه فعالان بازار سرمایه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس
فعالان بازارسرمایه طی نامه‌ای خواستار شدند:

نامه فعالان بازار سرمایه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

ارسال نظر