بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا مطرح کرد:

تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی

تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی
معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا گفت: وعده وزیر اقتصاد مبنی بر حمایت از عرضه خودرو در بورس محقق شد و به زودی علاوه بر عرضه فیزیکی خودرو، تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی و سلف موازی استاندارد عملیاتی می‌شود.
کد خبر : ۲۶۰۲۴۰

تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی

بورس نیوز: سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران اظهار کرد: عصر روز گذشته وعده وزیر اقتصاد مبنی بر حمایت از عرضه خودرو در بورس محقق شد و به زودی علاوه بر عرضه فیزیکی خودرو، تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی و سلف موازی استاندارد عملیاتی می‌شود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران در خصوص آخرین جزییات تصویب طرح عرضه خودرو در بورس کالا که در روز گذشته در شورای عالی بورس به تصویب رسید، بیان کرد: بحث عرضه خودرو در بورس کالا که طی هفته‌های اخیر با چالش‌هایی روبرو شده بود، یکبار در کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این روز نیز در صحن شورا با حضور وزیر محترم اقتصاد، وزیر محترم صمت، ریاست سازمان بورس و سایر اعضا مورد بررسی قرار گرفت و با اعلام نقطه نظراتی که وزارت صمت درباره عرضه خودرو در بورس کالا داشت، این طرح مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا قطعا هماهنگی‌هایی با وزارت صمت در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا صورت خواهد گرفت.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران خاطرنشان کرد: بحثی که وجود دارد این است که با یک کلاس خودرویی فرآیند عرضه آغاز شود و همه خودروسازان که آن کلاس را تولید می‌کنند اقدام به عرضه خودرو در بورس کالا خواهند کرد و کلیه تولیدات خودروسازان در آن کلاس در بورس عرضه می‌شود و در مقابل تقاضا قرار خواهد گرفت.

جهرمی توضیح داد: به صورت کلی وزارت صمت صلاحیت‌هایی در مورد بحث عرضه و الزام به عرضه خودروسازان و همینطور محدودیت‌هایی که در سمت تقاضا اعمال خواهد شد، دارد. این محدودیت‌ها شامل گواهینامه یا پلاک فعال می‌باشد که این موارد در زمان ثبت سفارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بحث ما درباره عرضه خودرو صرفا عرضه فیزیکی نبوده بلکه تامین مالی خودروسازان و اوراق گواهی سپرده و سلف موازی استاندارد از مواردی است که برای شرکت‌های خودروسازی در نظر گرفته شده که در هفته‌های آتی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران در خصوص میزان و نوع عرضه خودرو‌ها گفت: در اطلاعیه‌های بعدی که توسط شرکت بورس کالای ایران ارایه خواهد شد اطلاع رسانی کامل انجام می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر