بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
اضافه حقوق میلیادری و کارمند خوش شانس فراری
محاسبه حقوق ماهیانه هر کدام از کارمندان و کارکنان بخش‌های مختلف کاری، مسئله‌ای مهم است که باید حسابداران با نهایت دقت آن را بررسی و به انجام برسانند تا مبادا مشکلی غیرقابل جبران اتفاق نیفتد.
کد خبر : ۲۶۰۲۷۱

اضافه حقوق میلیادری و کارمند خوش شانس فراری


بورس نیوز: محاسبه حقوق ماهیانه هر کدام از کارمندان و کارکنان بخش‌های مختلف کاری، مسئله‌ای مهم است که باید حسابداران با نهایت دقت آن را بررسی و به انجام برسانند تا مبادا مشکلی غیرقابل جبران اتفاق نیفتد.

کارمندی که حقوق ۲۸۶ ماه رو اشتبا‌ها یکجا گرفته

ماه گذشته در بزرگ‌ترین کارخانه تولید کننده کالباس در شیلی، به یک کارمند به طور تصادفی ۲۸۶ برابرِ حقوقش پرداخت شده است و این یعنی این شخص، حقوق ۲۸۶ ماه کار نکرده اش را یکجا دریافت کرده است.
این مردِ خوش شانس که به جای ۵۰۰.۰۰۰ پزو (۵۴۲ دلار)، ۱۶۵، ۳۹۸، ۸۵۱ پزو (۱۸۰.۰۰۰۰دلار) حقوق گرفته بود، حالا بدون هیچ ردی غیب شده و ظاهرا نمی‌خواهد مازاد حقوقش را پس بدهد.

این ماجرا وقتی لو می‌رود که منشی به معاون مدیر شرکت مراجعه می‌کند تا اشتباهی را در پرداخت ماهانه اش گزارش کند. این شخص بعد از بررسی متوجه می‌شود که میلیون‌ها پزو؛ آن هم فقط به یک نفر اضافه پرداخت شده است.

مدیریت بعد از بررسی؛ از کارمند مربوطه می‌خواهد تا وجه پرداختی مازاد را برگرداند. ظاهرا او هم قبول می‌کند، اما از آن؛ به هیچ کدام از تماس‌ها پاسخ نمی‌دهد.

این کارمند فراری مدتی بعد، طی یک تماس تلفنی اظهار می‌کند که متوجه نشده و به زودی برای پرداخت پول به بانک مراجعه خواهد کرد؛ اما در واقع هیچ وقت این کار را انجام نداد و در تاریخ ۲ ژوئن خیلی راحت از طریق یک دفتر حقوقی استعفایش را اعلام کرد.

حالا شرکت چاره‌ای جز پیگیری قانونی ندارد و امیدوار است تا حداقل بخشی از ۱۸۰۰۰۰ دلاری (با قیمت دلار در تیر ماه ۱۴۰۱ مبلغی در حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان) که به طور تصادفی پرداخت شده را پس بگیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
استفاده دولت از منابع خود به جای استقراض
روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

استفاده دولت از منابع خود به جای استقراض

اقامت ۱۴ روزه ایرانیان بدون ویزا در قزاقستان
رسانه های قزاقستان اعلام کردند؛

اقامت ۱۴ روزه ایرانیان بدون ویزا در قزاقستان

ارسال نظر