بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
وزیر صمت گفت: حجم تجارت خارجی ایران در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار بود که با روش‌هایی مثل تهاتر و روش‌های نقل و انتقال پول و همچنین روش‌های شبه سوئیفت انجام شده است.
کد خبر : ۲۶۰۲۸۰

تجارت خارجی ۱۲۰ میلیارد دلاری ایران

بورس نیوز: رضا فاطمی امین، وزیر صمت اظهار کرد: حجم تجارت خارجی ایران در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار بود که با روش‌هایی مثل تهاتر و روش‌های نقل و انتقال پول و همچنین روش‌های شبه سوئیفت انجام شده است.

وی افزود: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد، اما ذخایر کشف شده فعلی مس ایران ۷درصد ذخایر کل دنیاست. ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی فناوری‌های پیشرفته‌ای دارد و در حال بدست آوردن بازار‌های متعددی است.

وزیر صمت در دیدار با سفیر گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران ادامه داد: ارتباط میان ایران و بلاروس موفق و مکمل خواهد بود و می‌تواند بخشی از نیاز‌های ما و این کشور را تامین کند.

وی در خصوص در مورد حجم ۴۰ میلیون دلاری تبادلات مالی میان ایران و بلاروس، بیان کرد: حجم مبادلات بسیار پایین است در حالیکه ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور مکمل یکدیگر هستند.

فاطمی امین گفت: پیشنهاد ما این است که تولیدات مشترکی میان دو کشور وجود داشته باشد نه اینکه صرفا وارد کننده تجهیزات بلاروس باشیم.

به گفته فاطمی امین، در تجهیزات معدنی و پزشکی شرکت‌های ایرانی و بلاروسی باید سرمایه گذاری‌های مشترک داشته باشند تا به بخشی از نیاز‌های ایران و بلاروس تامین شود و عمق ارتباطات را داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر