بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

مزایای قانون جدید چک را بدانید

مزایای قانون جدید چک را بدانید
براساس قانون جدید چک، چک‌های صیادی باید در سامانه صیاد ثبت شود. این چک‌های بنفش رنگ و یک‌شکل جایگزین چک‌هایِ معمولی قدیمی شده است.
کد خبر : ۲۶۰۴۶۸

قانون جدید چک را بدانید

بورس نیوز: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرد: از مهم‌ترین مزایا و محاسن چک‌های صیادی این است که دارنده می‌تواند در صورت برگشت زدن و اخذ گواهی عدم امکان پرداخت، بلافاصله اجرائیه علیه صادرکننده بگیرد و مبلغ آن را از تمام حساب‌های صادرکننده در تمام بانک‌های کشور دریافت کند و اموالش را توقیف یا خودش را جلب کند، زیرا در قانون جدید، لازم نیست حکم قطعی درباره چک صادر شده باشد.

اگر دارنده حسابِ جاری، چک بلامحل صادر کند دیگر نمی‌تواند برگ چک بعدی را صادر و در سامانه ثبت کند. او حتی دیگر نمی‌تواند در شبکه بانکی افتتاح حساب کند و رفعِ سوء اثر از چک برگشتی منوط به پرداخت وجه آن ظرف مدت ده روز است.

وقتی چک صیادی را دریافت می‌کنید، از ثبت شدنش در سامانه مطمئن باشید. چک صیادی را نمی‌توان در وجه حامل صادر و پشت‌نویسی کرد، اما می‌توان در سامانه با ثبت اطلاعات فردی؛ آن را به دیگران انتقال داد.

با ثبت اطلاعات چک‌های صیادی در سامانه، می‌توان از ارتکاب جرائم احتمالی از جمله پولشویی، کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت، جعل و یا مفقودی جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گاز در تحریم های اروپایی علیه روسیه نیست
اتحادیه اروپا سرگرم تهیه هفتمین بسته تحریم‌ها؛

گاز در تحریم های اروپایی علیه روسیه نیست

فضای کسب و کار سالم با اجرای قانون جدید چک
رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت:

فضای کسب و کار سالم با اجرای قانون جدید چک

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

توجه ویژه به پیش بینی پذیری بازار سرمایه

ارسال نظر