بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران:

۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور در تهران است

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: ۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور با عدد تقریبی ۵۰۰ هزار واحد در استان تهران بو است.
کد خبر : ۲۶۰۶۴۴

۲۰ درصد از خانه‌های کشور در تهران است

بورس نیوز: میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور با عدد تقریبی ۵۰۰ هزار واحد در استان تهران بوده که برآورد می‌شود ۳۰۰ هزار واحد آن در شهر تهران و ۲۰۰ هزار واحد آن در پیرامون و حاشیه شهر تهران واقع شده است.

وی تاکید کرد: دلالان ملکی، املاک را در تهران خریداری می‌کنند و طی یک دوره رکود ۳ تا ۶ ساله آن‌ها را خالی نگه می‌دارند و همزمان با پیک دوره‌ای تورم و افزایش قیمت مسکن آن‌ها را میفروشند.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خانه‌های خالی بلایی بر سر بازار اجاره آورده که نیاز به اقدام عاجل وجود دارد.

وی با اشاره به سامانه ممیزی املاک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران از طریق این سامانه‌های تخصصی که ایجاد کرده در لحظه می‌تواند اطلاعات کامل و جزئی و دقیقی را احصاء کند.

مظفر گفت: اجرای این قانون بنظر می‌رسد تنها با همکاری شهرداری‌ها میسر و عملی است لذا اگر درآمد ناشی از این مالیات در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد، این قانونی که بیش از ۲ سال است اجرا نشده، عملیاتی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
تا با واسطه ها و دلال ها مبارزه نکنید رونق این بازار فقط فشار بیشتر بر مردم است ؛ دست دلال ها و ورود سرمایه های مازاد به این بازار را بگیرید ؛ قیمت چه کالایی مهمتر از مسکن است ؟ چرا زمین ها را تا این حد بالا برده اید؟! هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد دولت