بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
انتشار فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط با ۶ بانک
فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط ۶ بانک به همراه فهرست تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات غیرجاری بانک «صنعت و معدن» منتشر شد.
کد خبر : ۲۶۰۶۶۳

انتشار فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط با ۶ بانک

بورس نیوز: با توجه به بخش یک از بند «د» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر لزوم انتشار اطلاعات و جزییات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و همچنین تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی توسط هر یک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک «فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» ۶ بانک به همراه فهرست تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات غیرجاری بانک «صنعت و معدن» قابل مشاهده کرد.

همچنین بانک مرکزی در ۱۴ تیر ماه نسبت به انتشار تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط ۱۹ بانک و موسسه اعتباری اقدام کرده بود و اطلاعات مربوط به «تسهیلات و تعهدات کلان» و «تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» بانک‌ها و موسسات اعتباری باقیمانده در حال دریافت و بررسی است و طبق قانون، پس از صحت سنجی و استانداردسازی منتشر خواهد شد.

تعیین مصادیق انتشار اطلاعات فوق الذکر با توجه به مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۱/۳/۳۱ شورای پول و اعتبار در این خصوص مبنی بر اینکه؛ مجموع خالص تسهیلات و تعهدات مربوط به هر ذینفع واحد و یا اشخاص مرتبط که میزان آن حداقل معادل یک هزار میلیارد ریال است و به عنوان مصادیق مشمول حکم مقرر در جز نخست از بند «د» ذیل تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور محسوب می‌شود.

این بانک در چارچوب احکام قانونی و مصوبات یاد شده، آمار و اطلاعات مربوط به «تسهیلات و تعهدات کلان» و «تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» شبکه بانکی کشور را پس از بررسی، صحت سنجی و استانداردسازی، از طریق درج در پایگاه اطلاع‌رسانی خود در دسترس عموم قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر