بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
قیمت ساخت مسکن روستایی متری ۴ میلیون تومان
به گفته رئیس بنیاد مسکن، میانگین ساخت واحد‌های مسکن روستایی بین ۴تا ۵ تومان بوده که در شهر‌های مختلف این هزینه‌ها متفاوت است.
کد خبر : ۲۶۰۶۸۷

نیکزاد

بورس نیوز: اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن درخصوص تسهیلات وام مسکن روستایی اظهار کرد: تنها ۱۳ درصد یارانه را دولت پرداخت می‌کند برای تسهیلات مسکن روستایی تنها بنیاد مسکن پیگیری می‌کند، اما در این زمینه رئیس جمهور اعلام کرده تا لحظه واریز این موضوع را پیگیری کنید. در صورتی که ۲۰۰ میلیون تومان واریز میشد سرعت اجرای نوسازی واحد‌های مسکن روستایی بسیار افزایش می‌یافت.

وی درباره تسهیلات سایر بخش ها نیز بیان کرد: در قانون جهش تولید مسکن در ماده ۱۴ حداکثر سه ماه فرصت داده شده برای تشکیل آن که البته این صندوق مصوب شده است و منابع مالی هم دیده شده است که منابع اولیه این صندوق ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

رئیس بنیاد مسکن درباره آخرین وضعیت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها ادامه داد: ۱۸۰ هزار واحد مسکن روستایی در حال ساخت است و ۱۰۰ هزار واحد شهری هم در حال اجراست. تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که قیمت تمام شده ساخت واحد‌ها برای مردم افزایش نیابد و این در حالی است که هزینه دستمزد و مصالح ساختمانی افزایش زیادی یافته است.

به گفته نیکزاد، میانگین ساخت واحد‌های مسکن روستایی بین ۴تا ۵ تومان بوده که در شهر‌های مختلف این هزینه‌ها متفاوت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اثر مهم مالیات برعایدی سرمایه جلوگیری از نوسان قیمت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس گفت:

اثر مهم مالیات برعایدی سرمایه جلوگیری از نوسان قیمت

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران:

۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور در تهران است

ارسال نظر