بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
واگذاری حق رای ۵ بانک به وزارت اقتصاد
معاون وزیر اقتصاد گفت: بانک‌های رفاه، سرمایه، گردشگری، ​موسسه ملل، ​ اقتصاد نوین از جمله بانک‌هایی هستند که درصدی از حق رای سهام‌های مازادشان به موجب قانون، از سوی بانک مرکزی به وزارت اقتصاد واگذار شده است.
کد خبر : ۲۶۰۷۵۹

واگذاری حق رای ۵ بانک به وزارت اقتصاد

بورس نیوز: حسینی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد اظهار کرد: در مجامعی که با بانک‌ها برگزار می شود، شاخص‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ موضوعات ناترازی و کفایت سرمایه بانک‌ها به صورت جدی در این مجامع در حال پیگری هستند. همچنین در مواردی موضوع افزایش سرمایه بانک‌ها تحقق پیدا کرده است، در تلاش هستیم افزایش سرمایه بانک‌هایی که مشکلات سهامداری دارند، از طریق سیاست تقسیم سود حداقلی صورت بگیرد به صورتی که از محل ذخیره این سود‌ها در انباشته ها، افزایش سرمایه اتفاق بیفتد.


وی با اشاره به اینکه بانک‌های ملت، پست بانک، اقتصاد نوین و سایر بانک‌های دیگر از همین مسیر افزایش سرمایه داده اند ادامه داد: قانون بودجه امسال برای رفع ناترای بانک ها، ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه برای بانک‌های دولتی پیش بینی کرده؛ برای بانک‌های خصوصی و خصوصی شده که مدیریت آن‌ها با وزارت اقتصاد است تلاش می‌شود تا از محل تقسیم سودها، افزایش سرمایه تقویت پیدا کند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه موضوع مطالبات بانک‌ها از دولت در زمینه اصلاح ساختار بانک‌ها در حال پیگیری است، افزود: اگر مطالبات بانک‌ها وصول شوند می‌توانیم بخش زیادی از این ناترازی‌ها را جبران کنیم. امسال به موجب تکالیف قانونی، بانک‌ها باید مقدار قابل توجهی از سهام اموال مازاد خود را واگذار کنند.


حسینی درخصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از جمله وام ازدواج از سوی شبکه بانکی توضیح داد: با توجه به آمار‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، سال گذشته ۸۰ همت تسهیلات در خصوص قرض الحسنه پرداخت شده؛ تا ۳۱ خردادماه امسال نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کردند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر هم در نوبت هستند.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه چرا بانک‌ها توجهی به پرداخت تسهیلات خرد با اعتبار سنجی ندارند گفت: پرداخت تسهیلات با اعتبار سنجی، جزو سیاست‌های جدی وزارت اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه نرخ سود بین بانکی، سود تسهیلات، تورم و نرخ اوراق در بازار سرمایه از مجموعه نرخ‌هایی هستند که باید متعادل با یک دیگر حرکت کنند افزود: هیچ سیاستی مبنی بر افزایش نرخ‌های بین بانکی وجود ندارد. هرگونه تعیین نرخ در تمام بازار‌ها باید مناسب با بازار‌های دیگر باشد تا بتوانیم تعادل را برقرار کنیم.

حسنی درباره وزارت اقتصاد حق رای کدام بانک‌ها را به دلیل داشتن سهام بیش از سقف مجاز توضیح داد: بانک‌های رفاه، سرمایه، گردشگری، ​موسسه ملل، ​ اقتصاد نوین از جمله بانک‌هایی هستند که درصدی از حق رای سهام‌های مازادشان به موجب قانون، از سوی بانک مرکزی به وزارت اقتصاد واگذار شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه میزان پرداختی‌ها در زمینه وام ودیعه فرزند سوم تا پایان سال در چهارجوب ابلاغیه بانک مرکزی اصلاح خواهد شد، گفت: ناترازی‌هایی که بانک‌ها در حال حاضر دارند، منجر به کسری بودجه یا عدم تعادل منابع و مصارف می‌شود

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دولت در میدان اصلاح ساختار اقتصادی قرار گرفته است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

دولت در میدان اصلاح ساختار اقتصادی قرار گرفته است

دریافت تسهیلات بانکی با توثیق هوشمند سهام
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی:

دریافت تسهیلات بانکی با توثیق هوشمند سهام

آغاز به کار سامانه مودیان فروشگاهی
وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد:

آغاز به کار سامانه مودیان فروشگاهی

ارسال نظر