بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
افتتاح چهارمین مرکز آزمون در کرمان/ تمدید اعتبار گواهینامه ها عملیاتی می شود
مدیر آموزش شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: امسال به عنوان چهارمین مرکز آزمون در تاریخ ۲۰ مردادماه در کرمان افتتاح خواهیم داشت.
کد خبر : ۲۶۰۹۴۷

افتتاح چهارمین مرکز آزمون در کرمان/ تمدید اعتبار گواهینامه ها عملیاتی می شود

احسان عامری مقدم، مدیر آموزش شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: از تابستان سال گذشته ما برنامه‌ای شامل ۸ مرحله برای توسعه کمی و کیفی آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه در نظر گرفتیم.

وی عنوان کرد: در مرحله اول سختی شرایط ثبت نام، سامانه‌ای که باتوجه به افزایش مخاطبان پاسخگو نبود و دارای ایراداتی بود، شرایط و سایت ثبت نام را تغییر دادیم تا افراد بتوانند به راحتی ثبت نام کنند.

وی افزود: گام دوم بهسازی محیط آزمون بود تا در مرکز آزمون از طریق سامانه مذکور افراد در آزمون‌ها شرکت کنند. به واسطه تغییر نرم افزار این امکان برای ما فراهم شد که چند مرکز آزمون به طور همزمان داشته باشیم و این ایده عملیاتی شد.

عامری مقدم ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و هزینه‌های اقتصادی سفری که افراد از شهرستان برای آزمون حاضر شوند تصمیم بر این شد که در راستای عدالت آموزشی، ۱۰ نقطه کشور که از قبل شناسایی شده مرکز آزمون موقت با همکاری دانشگاه‌ها که استاندارد ما را دارند، ایجاد کنیم. از ۴ مهرماه سال گذشته که سامانه جدید عملیاتی شد در ۱۹ همان ماه اولین مرکز آزمون الکترونیکی در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد که به طور مستمر آزمون‌ها درآن انجام می‌شود.

مدیر آموزش شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس خاطرنشان کرد: مراکز آزمون را سپس در مشهد و دانشگاه صنعتی تبریز افتتاح کردیم. امسال هم به عنوان چهارمین مرکز آزمون در تاریخ ۲۰ مردادماه در کرمان افتتاح خواهیم داشت. افراد می‌توانند برای آزمون اصول، تحلیل و معامله گری ثبت نام داشته باشند. این گام سوم بود که اتفاق افتاد و، چون مورد تاکید است این کار به طور پیوسته در حال انجام است.

وی بیان کرد: در گام بعدی تمام دیتا‌های آزمون دهندگان در گذشته را یکپارچه سازی کردیم و، چون این اطلاعات در سامانه‌های مختلفی بود با همکاری مرکز آموزش سازمان بورس این امر در حال تحقق است و تمام اطلاعات آزمون دهندگان در یک سامانه و به صورت یکپارچه جمع آوری می‌شود که در مراحل پایانی کار است و هرکسی آرشیو عملکردی مشخص خواهد داشت.

عامری مقدم توضیح داد: موضوع بعدی تمدید اعتبار گواهینامه هاست که به واسطه شکل گیری سامانه اطلاعاتی آن قسمت را نیز عملیاتی خواهیم کرد و از آن طریق افراد از اعتبار گواهینامه‌های خود می‌توانند آگاه شوند.
وی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در ۶ ماهه دوم سال محقق می‌شوند، مساله بحث استعلام و صدور الکترونیکی گواهینامه‌هاست و بعد از ورود جدی به توسعه کیفی آزمون‌ها خواهیم داشت. از جمله کاربردی کردن گواهینامه‌ها متناسب با صلاحیت و مهارت‌هایی که یک فرد نیاز دارد وارد نهاد مالی شود. برای تغییرات در سرفصل‌ها یک کمیته علمی تشکیل شده و نظرات کارشناسان متخصص دارد اخذ می‌شود تا به عنوان قدم نهایی در حوزه آزمون گواهینامه‌های حرفه ای، بهبود کیفی، استانداردبودن سوالات، تطبیق و تغییرات سرفصل ها، کاربردی بودن گواهینامه‌ها اتفاق بیفتد.

مدیر آموزش شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: در بهار سال گذشته مشکل ثبت نام مشکل بزرگی بود. آنجا تلاش بر این بود که نیروی انسانی گواهینامه دار برای بازار متوقف نشود. حالا که کمی کار‌ها انجام شد، می‌توان گفت با خیال راحت می‌توانیم با انرژی بیشتر وقت بگذاریم و با مشارکت مرکز آموزش سازمان بورس بحث محتوای آزمون‌ها را متناسب با نیاز روز بازار انجام دهیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دولت در قیمت گذاری نباید خلاف جهت آب شنا کند
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

دولت در قیمت گذاری نباید خلاف جهت آب شنا کند

تاثیر بازار مالی و بورس بر اقتصاد کشور
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت:

تاثیر بازار مالی و بورس بر اقتصاد کشور

ارسال نظر