بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کاهش سرانه مصرف لبنیات در کشور/ تولید شیرخشک نوزاد و غذای مادران باردار در شهر کرد
در حال حاضر شیرخشک نوزاد و غذای مادران باردار در مجموعه شهر کرد تولید می‌شود؛ بنابراین تولیدکننده باید ذهنش آزاد باشد تا بتوانند فعالیت خوبی داشته باشد.
کد خبر : ۲۶۱۰۳۷

کاهش سرانه مصرف لبنیات در کشور/ تولید شیرخشک نوزاد و غذای مادران باردار در شهر کرد

بورس نیوز: علی اصغرمحمد پور، مدیر عامل صنایع شیر ایران ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: این روز‌ها مصرف لبنیات با سلامت مردم گره مستقیم خورده است. هرچقدر سرانه مصرف لبنیات کاهش یابد به همان اندازه بیماری‌ها از مسیر دیگری وارد می‌شود. اگر مصرف لبنیات را حذف کنیم باید بودجه درمان را اضافه کنیم. سن ابتلا به پوکی استخوان در کشور به ۴۲ سال رسیده است. میانگین مصرف لبنیات در کشور ما ۷۵ کیلو در سال این میزان در اروپا ۳۰۰ کیلو و در هلند ۴۰۰ کیلو است.

وی افزود: کاغذ سفیدی که روی پنیر قرار داده می‌شود قبلا از خارج از کشور تهیه می‌شد، اما در حال حاضر این کاغذ در شرکت بسته بندی پگاه تولید می‌شود. این محصول تجاری سازی شد و علاوه بر شرکت‌های پگاه نیاز سایر شرکت‌های لبنی را نیز تامین می‌کنیم و با این کار از خروج ارز نیز جلوگیری کردیم.

مدیرعامل صنایع شیر ایران درخصوص افزودنی‌های مجاز ادامه داد: ما در سال گذشته یکسری افزودنی‌های مجاز در صنعت لبنی استفاده کردیم. این مواد در گذشته وارد می‌شد. اما در حال حاضر در پگاه گیلان این محصول قابل تولید است تا از خروج ارز جلوگیری شود.

محمدپور در این باره خاطرنشان کرد: همچنین درحال تولید مکمل‌های معدنی هستیم. ورزشکاران از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند. محصول WBC و MBC که پیشتاز مکمل‌های معدنی هستند و وارداتی نیز بود، را در حال حاضر باتوجه به اینکه ما در منطقه، کشور خاصی هستیم بهترین مکمل بدنسازی را تولید می‌کنیم.

مدیرعامل صنایع شیر ایران درخصوص طرح‌های تولید بیان کرد: در حال حاضر شیرخشک نوزاد و غذای مادران باردار در مجموعه شهر کرد تولید می‌شود؛ بنابراین تولیدکننده باید ذهنش آزاد باشد تا بتوانند فعالیت خوبی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مصرف سرانه پایین لبنیات و شیر و حمایت دولت بیان کرد: میانگین مصرف لبنیات در کشور از تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ به میزان ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده و این میزان نگران کننده است. دولت می‌تواند لبنیات را در قالب کالابرگ و شیر مدارس در اختیار خانوار‌هایی که حداقل یارانه را می‌گیرند بگذارد تا هم خانواده‌ها بهره‌مند شوند وهم اینکه چرخ کارخانه‌ها بچرخد. نگرانی عمده ما اول سلامت خانواده‌ها و پس از آن وضعیت کارخانه هاست.

مدیرعامل صنایع شیر ایران ادامه داد: همانطور که میدانید B۲C یعنی کالای آماده مصرف و B۲B کالای نیمه ساخته مثل شیرخشک و کره است. ما به شدت در صادرات از سمت کالای تمام ساخته به سمت کالای نیمه ساخته می‌رویم که محصول رابه کشور‌های دیگر صادر می‌کنیم و در این حالت فرصت اشتغال را نیز کاهش می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر اردیبهشت تاکنون داریم بیشتر کالای نیم ساخته را تولید می‌کنیم. بخشی از شیر باید در قالب سبد خانوار یا شیر مدارس مصرف شود. روزانه در کشور ۲۰ هزار تن شیر تولید می‌شود. ما الان شیر را خشک می‌کنیم، قبل از خشک کردن کره آن را می‌گیریم. شیر را پودر می‌کنیم و برای کشور‌های همسایه صادر می‌کنیم.

به گفته محمدپور، تولید محصولات دانش بنیان به نحوی که آن را عملی کنیم در برنامه‌های آتی شرکت صنایع شیر ایران است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمد ماهانه
افزایش نرخ ۵۱ درصدی «انواع پنیر» "غشاذر" در خردادماه؛

درآمد ماهانه "غشاذر" به اوج خود رسید

حسن نصیری در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

سهام بنیادی و نقد شونده بهترین گزینه موجود

سود ۱۸ تومانی به ازای هر سهم
از سوی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان اعلام شد؛

سود ۱۸ تومانی به ازای هر سهم "غشان" در مجمع

قیمت پایه شیر خام
با اعلام شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی؛

قیمت پایه شیر خام "غپاذر" بالا رفت

ارسال نظر