بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
میزان واردات گاز حدود ۴۳ میلیون مترمکعب بود؛

مذاکره وزارت برق عراق با طرف ایرانی

مذاکره وزارت برق عراق با طرف ایرانی
وزارت برق عراق اعلام کرد که به منظور افزایش تولید برق در نیروگاه های این کشور، با طرف ایرانی در حال مذاکره برای خرید گاز بیشتر است.
کد خبر : ۲۶۱۰۷۵

مذاکره وزارت برق عراق با طرف ایرانی+بورس نیوز

بورس نیوز:

خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که وزارت برق عراق با تایید ثبت ثبات بسیار زیاد در سیستم انرژی و افزایش حجم تولید برق در این کشور می‌گوید که منتظر افزایش جریان گاز ایران به عراق برای ارائه ظرفیت‌های جدید تولیدی به سیستم برق رسانی عراق است.

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: ثبات زیادی در سیستم تولید برق در عراق وجود دارد و حجم تولید نسبت به سال گذشته تا ۲۲ درصد افزایش یافته است و وزارتخانه برق به افزایش ظرفیت‌های تولید و تقویت بخش توزیع ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: تصویب نشدن بودجه در پروژه‌های این وزارتخانه تأثیر بسزایی داشته است، زیرا وزارت برق علاوه بر نیاز به طرح سوخت‌رسانی، بدون بودجه نمی‌تواند فعالیت کند.

موسی گفت: میزان واردات گاز حدود ۴۳ میلیون مترمکعب بوده در حالی که نیاز واقعی در این زمان ۵۵ تا ۶۰ میلیون مترمکعب است.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: مذاکرات این وزارتخانه و جلسات آن با طرف ایرانی و با هماهنگی وزارت نفت برای ساماندهی آزادسازی سوخت برای راه اندازی نیروگاه‌ها ادامه دارد به ویژه اینکه در آستانه معرفی ظرفیت‌های جدید تولیدی به سامانه تولید برق عراق هستیم.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر