بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
رئیس اتاق مشترک بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و عراق

اهمیت بالای گاز ایران برای عراق

اهمیت بالای گاز ایران برای عراق
به گفته آل اسحاق در هر صورت شرایط عراق به گونه‌ای است که چاره‌ای جزء توسعه مناسبات با ایران در حوزه‌های انرژی ندارد.
کد خبر : ۲۶۱۰۹۲

تلاش بغداد برای افزایش واردات گاز از ایران

بورس نیوز: یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و عراق با اشاره به افق همکاری‌های اقتصادی ۲۰ میلیارد دلاری با عراق، اظهار کرد: در این همکاری‌های دوجانبه، گاز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ذخایر بالای گازی کشورمان در دنیا، مناسبات گازی با بغداد را از منظر اقتصادی و مسافت کوتاه نقل و انتقال، برای هردو کشور دارای مزیت بسیار بالایی دانست.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و عراق، همچنین بر لزوم توسعه مناسبات با عراق در حوزه‌های تأمین برق، صنعت، گازرسانی و شبکه‌های گاز تاکید کرد.

وی با اشاره به شرایط نامناسب عراق از نظر تعداد نیروگاه و مواد اولیه، از تلاش این کشور برای گسترش روابط کوتاه مدت و بلندمدت با ایران در حوزه‌های انرژی خبر داد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و عراق با اشاره به استراتژیک بودن مناسبات اقتصادی ایران با عراق، از تلاش بغداد برای افزایش واردات گاز از کشورمان خبر داد.

به گفته آل اسحاق در هر صورت شرایط عراق به گونه‌ای است که چاره‌ای جزء توسعه مناسبات با ایران در حوزه‌های انرژی ندارد.

وی همچنین با اشاره به درآمد ۵۶ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت، نگرانی‌ها درخصوص نظام پرداختی این کشور را بی مورد دانست.

آل اسحاق همچنین با ارائه پیشنهاد مشارکت با عراق در حوزه ساخت نیروگاه‌های برق گفت: ما می‌توانیم به صورت مشارکتی، در عراق نیروگاه‌های برق ایجاد کنیم که شرایطش برای ما از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و پایگاه‌های تولید برق آماده است. در این خصوص بالای ۸۰، ۹۰ درصد تولید داخل داریم، لذا می‌توانیم یک سرمایه گذاری مشترک بلندمدت با عراق داشته باشیم که پایداری بسیار بالایی داشته باشد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و عراق همین طور در رابطه با مشارکت برای گازرسانی به شبکه‌های مصرف گاز خانگی در عراق، افزود: اگر ما بتوانیم یک برنامه بلندمدت را با عراق تنظیم کنیم که گازرسانی به تمامی واحد‌های صنعتی خانگی داشته باشیم، علاوه بر ارتباط بلندمدت قوی، به نفع مصالح ملی و امنیتی نیز همراه خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مذاکره وزارت برق عراق با طرف ایرانی
میزان واردات گاز حدود ۴۳ میلیون مترمکعب بود؛

مذاکره وزارت برق عراق با طرف ایرانی

صادرات کاشی و سرامیک ایران به ۵۰ کشور دنیا
دبیر مشترک ایران و عراق خبر داد:

صادرات کاشی و سرامیک ایران به ۵۰ کشور دنیا

معاون اجرایی رئیس جمهوری:

هم افزایی حلقه مفقوده مدیریتی است

ارسال نظر