بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت منبع افزایش حقوق کارمندان را اعلام کند

دولت منبع افزایش حقوق کارمندان را اعلام کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:منابع دولت برای افزایش حقوق کارکنان دولت تصریح کرد: محل منابع این اقدام دولت برای مجلس نیز جای سوال است، زیرا دولت برای انجام این کار نیاز به ارائه یک متمم و اصلاحیه به مجلس دارد. تنها محلی که دولت می‌تواند این کار را انجام دهد و حقوق‌ها را افزایش دهد چاپ اوراق و کسب درآمد‌های مالی است.
کد خبر : ۲۶۱۴۷۹

دولت منبع افزایش حقوق کارمندان را اعلام کند

بورس نیوز: محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت به مجلس اظهار کرد: نگاه دولت در بودجه این بود تا جایی که می‌تواند هزینه‌های دولت را افزایش ندهد، زیرا قصد داشتند با یک نگاه انقباضی نقدینگی و تورم را کنترل کنند. دولت در این راستا افزایش حقوق را در لایحه ۱۰ درصد در نظر گرفته بود.

وی درباره نظر مجلس در این خصوص افزود: اگر همه بخش‌های دولت هماهنگ عمل می‌کردند این تصمیم برای افزایش ۱۰ درصد حقوق‌ها معقول بود. اما پس از این تصمیم، اتفاقاتی در زمینه حقوق کارگران و شورای عالی کار افتاد. همچنین بعضی از دستگاه‌ها از طریق مجاری مختلفی، مصوبه افزایش بیشتر حقوق‌ها را دریافت کردند. این موضوع در کنار تورم بیش از ۵۰ درصدی امسال، شرایط را برای کارکنان دولت سخت کرد و باعث نوعی تبعیض و بی عدالتی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارسال لایحه دولت به مجلس برای لغو محدودیت ۱۰ درصد افزایش حقوق کارمندان در قانون بودجه خبر داد و گفت: این لایحه در حال طی کردن مراحل خود است، اما دولت در نهایت تصمیم گرفته تغییراتی را در حقوق و دستمزد کارکنان بدهد و آن را افزایش دهد.

وی درباره منابع دولت برای افزایش حقوق کارکنان دولت تصریح کرد: محل منابع این اقدام دولت برای مجلس نیز جای سوال است، زیرا دولت برای انجام این کار نیاز به ارائه یک متمم و اصلاحیه به مجلس دارد. تنها محلی که دولت می‌تواند این کار را انجام دهد و حقوق‌ها را افزایش دهد چاپ اوراق و کسب درآمد‌های مالی است.

وی افزود: دولت ابتدا اعلام کرده بود که بنایی برای فروش اوراق ندارد، اما در لایحه‌ای که دولت به مجلس در خصوص حقوق محاسبه گمرکی ارسال کرده است، برآورد کرده است ۲۸ هزار میلیارد تومان منابع دولت کاهش پیدا می‌کند و از مجلس برای چاپ اوراق اجازه خواسته است.

زنگنه با اشاره مجدد به عدم مشخص بودن منابع مالی برای افزایش حقوق‌ها توسط دولت گفت: اگر در لایحه منابع مشخص نباشد، خود شورای نگهبان نیز این لایحه را تائید نخواهد کرد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به تیم مذاکره کننده اختیار تام داده شد
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:

به تیم مذاکره کننده اختیار تام داده شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دلال ها؛ عامل مهم در قیمت ارز

ارسال نظر