بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
باید بازارگردانی یک فعالیت سود آور باشد
رئیس سازمان بورس گفت: باید بازارگردانی یک فعالیت سود آور باشد. ما از اصلاح بازارگردان‌ها استقبال می‌کنیم. با بازارگردان‌های که به تعهد خود عمل نکنند بسته به شرایط برخورد می‌کنیم.
کد خبر : ۲۶۱۵۸۴

باید بازارگردانی یک فعالیت سود آور باشد

بورس نیوز: مجید عشقی، رئیس سازمان بورس اظهار کرد: یکی از کار‌های خوب این است که سازمان بورس در مقام اجرا نباشد. مطرح شدن بورس‌های کالا در اتاق نشان دهنده توجه به این بورس است، زیرا بخش عمده پتروشیمی داخل کشور در بورس کالا است. عرضه مس صادراتی در بورس کالا اقدام خیلی خوبی بود، زیرا حالا روی این محصول رقابت وجود دارد. مقاومت‌های شدیدی در عرضه بورس کالا وجود دارد؛ بنابراین بورس کالا روند رشد خود را داشته و با جدیت آن را ادامه می‌دهد.

وی افزود:باید به منفعت بورس و سهام از بورس کالا اشاره کرد. در رابطه با عرضه خودرو در بورس باید گفت عرضه محصول ایران خودرو امروز یا فردا بر روی تابلو خواهد رفت. استفاده از ظرفیت انبار‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. گسترش گواهی سپرده و تکمیل زنجیره برای کالا‌هایی که پتانسیل دارند در اولویت است. قیمت گذاری دستوری اولین زیانش مانعی برای توسعه و عرضه شرکت‌هاست.

عشقی ادامه داد: زیان انباشته دو خودرو تا چه زمان ادامه خواهد داشت، این روند باید اصلاح شود. اگر بخواهیم جریان سرمایه گذاری را در صنایع مختلف داشته باشیم باید قیمت‌ها منصفانه باشد. در بورس کالا مواقعی بوده معاملات را تایید نکردیم، زیرا که برخی از زمان‌ها قیمت‌ها منصفانه نبوده و مشکلاتی در طرف عرضه و تقاضا وجود داشته است.

رئیس سازمان بورس بیان کرد: باید بازارگردانی یک فعالیت سود آور باشد. ما از اصلاح بازارگردان‌ها استقبال می‌کنیم. با بازارگردان‌های که به تعهد خود عمل نکنند بسته به شرایط برخورد می‌کنیم. در بحث ناظران یک تصور صحیح وجود ندارد. معاملات الگوریتمی خیلی جریان بازار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و حجم بسیار کمی از بازار هستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تشریح عملکرد سازمان بورس در ۱۰ ماه گذشته
عشقی از اصلاح اساسنامه صندوق پالایش و دارا در دولت خبر داد؛

تشریح عملکرد سازمان بورس در ۱۰ ماه گذشته

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

تامین مالی خودروسازان در دستور کار

ارسال نظر