بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل رسما رونمایی شد شرکت ایران‌خودرودیزل روز گذشته، طی مراسمی از جدیدترین کامیونت خود با نام آترین پلاس رونمایی کرد.
کد خبر : ۲۶۱۶۲۴

کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل رسما رونمایی شد

بورس نیوز: در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران این شرکت و اصحاب رسانه انجام شد، کامیونت آترین پلاس با قدرت ۱۵۴ اسب بخار به عنوان قدرتمندترین محصول در این رده معرفی شد. این کامیونت قرار است در آبان ماه سال جاری به تولید انبوه برسد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تولید روزانه این خودرو به ۳۰ دستگاه برسد. این در حالی است که برخورداری این کامیونت از استاندارد آلایندگی یورو ۵ هم راستا با استاندارد‌های کشور است و ورود این محصول به بازار داخلی می‌تواند کاهش مصرف سوخت و آلایندگی را به همراه داشته باشد.

قدرتمندترین کامیونت با موتور ۱۵۴ اسب بخاری

کامیونت آترین پلاس ایران‌خودرودیزل، به موتور ۳۷۶۰ سی‌سی چهار سیلندر توربوشارژ و اینترکولر ساخت شرکت معتبر کامینز مجهز بوده که قادر به تولید ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت در دور ۲۶۰۰ و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتون‌متر بین ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است. از این جهت کامیونت آترین پلاس را باید قدرتمندترین کامیونت در این رده دانست. موتور کامینز کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ EEV بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس دنده‌ای ساخت ZF با شش دنده جلو و یک دنده عقب به محور عقب آترین پلاس منتقل می‌شود. جعبه فرمانش از نوع هیدرولیکی با قابلیت تنظیم است.

کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل رسما رونمایی شد

در بخش بازدارندگی، ترمز‌های کامیونت آترین پلاس در محور جلو و عقب از نوع دیسکی بوده و مجهز به سیستم ترمز ضد قفل، EBD، ASR و LSV است. آترین پلاس همچنین مجهز به ترمز موتوری با فعال کننده پنوماتیک است. حداکثر وزن ناخالص فنی مجاز کامیونت آترین پلاس ۶۰۰۰ کیلوگرم بوده و وزن خالص این کامیونت ۲۹۰۰ کیلوگرم اعلام شده است. بدین ترتیب حداکثر ظرفیت باربری آترین پلاس در حدود ۳۱۰۰ کیلوگرم است. طول، عرض و ارتفاع کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل به ترتیب ۶۹۰۰، ۲۲۰۰ و ۲۳۶۰ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۳۸۲۰ میلی متر اعلام شده است.

تامین برخی قطعات آترین پلاس از شرکت‌های دانش بنیان داخلی

برای تامین برخی از قطعات این کامیونت از جمله ساهت مالتی مدیا از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی استفاده گرفته است. با توجه به این که رفاه و تجهیزات داخلی در خودرو‌های تجاری امروز بیش از همیشه مورد اهمیت قرار گرفته، در همین راستا کامیونت آترین ایران خودرودیزل نیز با ظرفیت یک و نیم عرضه می‌شود و اتاق آن دارای تخت خواب است که استفاده از این خودرو را در مسیر‌های طولانی جاده‌ای مناسب جلوه می‌دهد. از دیگر تجهیزات آترین پلاس می‌توان به کروز کنترل، چراغ روشنایی در روز، آینه برقی، مه شکن جلو و عقب اشاره کرد. دیگر امکانات این خودرو هم شامل کامیونت آترین پلاس امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابر‌های برقی، دوربین دید ۳۶۰ درجه به صورت آپشنال، جدا کننده آب و روغن از مدار باد به صورت اتوماتیک، فیلتر آبگیر مدار سوخت، فیلتر خشک کن مدار باد، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و درگاه AUX و بلوتوث، نشانگر دیجیتالی پشت فرمان و گارد جانبی و عقب است.

کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل رسما رونمایی شد

تولید انبوه آترین پلاس در آبان ماه

در حاشیه این مراسم، صحبت از اضافه شدن ۷ خودروی جدید تا پایان سال ۱۴۰۱ به سبد محصولات ایران خودرو شدکه از این ۷ خودرو، دو محصول آن تا اخر سال وارد بازار خواهد شد. در نیمه دوم سال همچنین قرار است در ایران خودرو از یک گیربکس نیمه اتوماتیک (مورد استفاده در خودرو‌های سواری) رونمایی شود و صادرات محصولات به کشور‌هایی مثل عراق، آذربایجان و به زودی در روسیه مجددا از سر گرفته شود. از دیگر سیاست‌های ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ که در طی این مراسم عنوان شد، می‌توان به گارانتی ویژه پیشرانه تارا، عرضه تارای برقی در بهمن ماه، کاهش تولید محصولات قدیمی و افزایش تولید محصولات جدید اشاره کرد. همچنین قرار است کامیونت آترین پلاس در آبان ماه سال جاری به تولید انبوه برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر