بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
مدرس تربیت اقتصادی کودک و نوجوان:

آموزش و پرورش نقش پررنگی در سواد مالی دارد

آموزش و پرورش نقش پررنگی در سواد مالی دارد
مدرس تربیت اقتصادی کودک و نوجوان گفت: آموزش و پرورش نقش پررنگی در این موضوع دارد. اما متاسفانه به این موضوع اهمیتی داده نشد.
کد خبر : ۲۶۱۹۱۴

آموزش و پرورش نقش پررنگی در سواد مالی دارد

بورس نیوز:

مریم حسینی، مدرس تربیت اقتصادی کودک و نوجوان درگفتگو با بورس نیوز اظهار کرد: در کارگاه کاربردی سواد مالی ویژه والدین که امروز برگزار شد، درخصوص مباحث تربیت اقتصادی برای والدین صحبت کردیم. نکاتی را گفتیم که والدین بتوانند این مباحث را در منزل به فرزندان آموزش دهند که چطور رفتار کنند و چه قانون‌هایی را در منزل به کار گیرند و استقبال خوبی از همایش امروز شد.

وی درخصوص ادامه دار شدن این نوع همایش‌ها بیان کرد: خانواده‌ها باید توجیه شوند. مطالبه کنند و یاد بگیرند و نیز مربی‌هایی در این حوزه آموزش داده شوند و از سوی دیگر ما بتوانیم مستقیم به بچه‌ها آموزش دهیم.

حسینی ادامه داد: این مباحث حتما باید اتفاق بیفتد و لازمه اش این است که هر سه مبحث با هم رخ دهد. اینکه هم بتوانیم مدارس را توجیه کنیم که به این حوزه ورود کنند و به بچه‌ها آموزش دهند، هم خانواده‌ها همراه شوند تا هدف اصلی و آموزشی که مدنظر ماست، محقق شود.

وی درباره نقش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش نقش پررنگی در این موضوع دارد. اما متاسفانه به این موضوع اهمیتی داده نشد. این موضوع در بحث کتاب‌های درسی حتما باید ورود پیدا کند که انجام نشده است. گرچه زمزمه‌هایی درباره این مساله به گوش رسید، اما به عنوان یک درس واحد به این مبحث دیده نشده که ضرر آن بیش از نفع آن است.

مدرس تربیت اقتصادی کودک و نوجوان در این باره خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش ورود کند همه کادر مدرسه از مدیر، معلمان و معلمان پرورشی باید مفهوم را یاد بگیرند تا بتوانند به بچه‌ها منتقل کنند. سبک مدیریتی مدرسه باید با این موضوع همراه شود. یعنی موضوعی نیست که بخواهیم کلاس آموزشی داشته باشیم و به بچه‌ها آموزش دهیم. باید ساختار مدرسه بر اساس آن تغییر کند تا نتیجه بخش باشد. امیدواریم آموزش و پرورش نیز ورود کند گرچه دغدغه زیادی در این خصوص دیده نشده است.

حسینی در پایان گفت: اگر واقعا این موضوع، موضوعی است که انتقال زبان به زبان آن سریع‌تر باشد تا اینکه از کسی انتظار داشته باشیم، از خودمان شروع کنیم و اگر تغییرات را احساس کردیم به دیگران توصیه کنیم که دنبال کنند.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بورس و برجام/هشدار؛ تورم در کمین است
در گفتگو با بورس نیوز تاکید شد؛

بورس و برجام/هشدار؛ تورم در کمین است

۳ فایده بزرگ احیای برجام برای صنعت سرب و روی
رییس انجمن صادرکنندگان سرب و روی ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۳ فایده بزرگ احیای برجام برای صنعت سرب و روی

برجام، تهدید یا فرصت؟
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد؛

برجام، تهدید یا فرصت؟

مثبت های گروه خودرو و بانک موقت خواهد بود؟
حمید مرتضی کوشکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

مثبت های گروه خودرو و بانک موقت خواهد بود؟

ارسال نظر