بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
هند صادرات برنج شکسته را ممنوع کرده و ۲۰ درصد عوارض بر صادرات انواع دیگر برنج در روز پنجشنبه وضع کرده‌ است.
کد خبر : ۲۶۲۳۲۸

وضع عوارض جدید ۲۰ درصدی بر صادرات برنج هندی

بورس نیوز: بارگیری برنج در بنادر هند متوقف‌شده و حدود یک میلیون تن برنج در بنادر مانده‌اند، چون خریداران از پرداخت عوارض جدید ۲۰ درصدی بر صادرات این محصول خودداری می‌کنند.

هند صادرات برنج شکسته را ممنوع کرده و ۲۰ درصد عوارض بر صادرات انواع دیگر برنج در روز پنجشنبه وضع کرده‌ است. بزرگ‌ترین صادرکننده غلات دنیا تلاش می‌کند ذخایر داخلی را تقویت کرده و جلوی افزایش قیمت برنج را به‌دنبال کاهش بارندگی در این کشور بگیرد.

طبق گفته هیمانشو اگاروال، رییس بزرگ‌ترین شرکت صادرکننده برنج هند، حاشیه سوددهی کسب‌وکار برنج پایین است و صادرکنندگان نمی‌توانند از پس پرداخت ۲۰ درصد عوارض برآیند؛ بنابراین دولت باید مجوز‌های جدیدی برای صادرات صادر کند، مانند مجوز‌هایی که پس‌از ممنوعیت صادرات گندم صادر شده بود.

حدود ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در بنادر هند مانده که از روز جمعه شامل ۲۰ درصد عوارض می‌شوند.

درمورد ممنوعیت برنج شکسته، هند اجازه بارگیری محموله‌هایی که قبل از اطلاعیه روز پنجشنبه وارد گمرک شده‌اند را داده‌است، اما بارگیری آن‌ها باید تا قبل‌از پانزدهم سپتامبر تکمیل شود.

حداقل ۳۵۰ هزار تن از برنج شکسته که در بنادر مختلف هند قرار دارد، شامل این شرایط نمی‌شود و بازگرداندن آن‌ها هم ممکن نیست.

محموله‌های برنج شکسته عازم چین، سنگال و جیبوتی هستند و سایر درجات برنج سفید توسط خریدارانی در بنین، سریلانکا، ترکیه و امارات خریداری شده‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر