بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
سامانه تامین مالی جمعی فرابورس معرفی کرد:

سود ۳۶ درصدی از سرمایه گذاری بر یک طرح دانش بنیان

سود ۳۶ درصدی از سرمایه گذاری بر یک طرح دانش بنیان
یک شرکت دانش بنیان جهت توسعه و راه اندازی خطوط تولید جدید پودر مس نیاز به سرمایه‌ای با مبلغ ۷۲,۱۰۷ میلیون ریال بوده که این طرح از طریق سامانه تامین مالی جمعی فرابورس با سودی معادل ۳۶ به سرمایه گذاران معرفی شد است.
کد خبر : ۲۶۲۳۴۰

سود ۳۶ درصدی از سرمایه گذاری بر یک طرح دانش بنیان

بورس نیوز: برای خرید دستگاه دیزل ژنراتور، تانکر‌ها و تکمیل سرمایه در گردش برای تولید پودر مس، درخواست تامین مالی را به فرابورس ارائه که تایید شده و با لحاظ سهم ۱۶ درصدی از درآمد طرح تا سقف ۳۶ درصد مبلغ سرمایه گذاری توسط سرمایه‌گذاران، نرخ بازده داخلی ماهانه و سود سرمایه‌گذاران در مدت اجرای طرح به ترتیب برابر با ۳.۱۶ و ۳۶ درصد پیش‌بینی شده است.

ورود ۱۷۷ سرمایه گذار

بر همین اساس اسماعیل کیومرثی رئیس هیات مدیره گروه سرمایه گذاری پویش با اشاره بر پیش‌بینی درآمد ۱۶۵ میلیارد ریالی طی دوره ۱۲ ماهه، اظهار داشت: هم اکنون ۱۷۷ سرمایه گذار به این طرح وارد و ۴۸ درصد از کل سرمایه مورد نظر نیز جمع آوری شده است.

پذیرش ریسک از سوی سرمایه پذیر

وی با تاکید بر وجود بر خی ریسک‌ها همچون کاهش نرخ پودر مس ادامه داد: وابستگی نرخ این محصول به قیمت جهانی مس و نرخ دلار زیاد بوده و هر گونه تغییر قیمت، سود آوری طرح را متاثر می‌سازد؛ بنابراین و در این شرایط تعهد به پرداخت سود توسط ضامن شخص ثالث، این ریسک را از سرمایه گذاران دور می‌سازد و حداقل میزان سرمایه ۵۰۰ هزار تومان به شمار می‌رود.
کیومرثی در ادامه به دغدغه سرمایه گذاران در خصوص کاهش حجم تولید پودر مس اشاره کرد و افزود: سرمایه‌پذیر موظف است تا پودر مس را حداقل به میزان ظرفیت پیش‌بینی شده تولید کند و اگر چنین تعهد اجرایی نشود، این ریسک بر عهده سرمایه‌پذیر بوده و باید عواقب آن را بپذیرد.

توانمند در سودسازی

این سرمایه پذیر حوزه بازار سرمایه اعلام کرد: شرکت پویش صنعت آریا در حوزه معادن مس و طلا فعالیت می‌کند و با دارا بودن معدن مس توسط هولدینگ بالا دستی، توانایی تولید محصولات مسی از جمله پودر مس را داشته و مشکلی برای تامین خاک معدنی ندارد. خطوط تولید کاتد مس ۹۹.۹ درصد از روش لیچینگ هم اکنن فعال بوده و همین عاملی شده تا افزودن خط تولید پودر مس به کارخانه موجود را مد نظر قرار دهد.
کیومرثی مبلغ فروش هر تن پودر مس در این طرح را ۲۵۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: با توجه به اینکه کاتد مس در بورس کالای کشور با کف ۲۳۰۰ میلیون ریال معامله می‌شود، لذا قابل پیش‌بینی است که پودر مس نیز با قیمت تعیین شده به فروش رود.

یادآور می‌شود؛ گروه صنعتی تجاری پویش، در خصوص امور بازرگانی فعالیت داشته به واردات تامین تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مشغول است.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سررسیدهای یکساله در بازار اختیار معامله بورس
سرپرست مدیریت عملیات بازار ابزار‌های نوین مالی:

سررسیدهای یکساله در بازار اختیار معامله بورس

ارسال نظر