بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
در بازارهای جهانی؛

افت قیمت نفت به ۹۲ دلار

افت قیمت نفت به ۹۲ دلار
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش به ۹۲ دلار و ۵۹ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۲۴۲۴

قیمت نفت

بورس نیوز: نگرانی در مورد افزایش دوباره نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا در هفته آینده به‌دنبال بالا رفتن غیرمنتظره تورم در ماه اوت تأثیر پیش‌بینی رشد تقاضا برای نفت توسط اوپک را خنثی کرده و باعث کاهش قیمت نفت در روز چهارشنبه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش به ۹۲ دلار و ۵۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۵ سنت معادل ۰.۶۳ درصد کاهش ۸۶ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

گزارش نرخ تورم بالاتر از حد انتظار در ماه اوت در آمریکا امید به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو در ماه‌های آینده را از بین برد. مقامات بانک مرکزی آمریکا در شرایطی در هفته آینده دیدار می‌کنند که نرخ تورم در آمریکا به بالاتر از هدف ۲ درصد این بانک رسیده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند بالا رفتن ارزش دلار آمریکا و انتظار یک افزایش نرخ بهره دیگر توسط فدرال‌رزرو بر قیمت نفت فشار آورده‌است. ارزش دلار در روز چهارشنبه به بالاترین رقم طی ۲۴ سال گذشته رسید. با توجه به این‌که نفت با دلار آمریکا معامله می‌شود، بالا رفتن ارزش دلار خرید آن را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌کند.

ادامه قرنطینه‌های سختگیرانه کرونایی در چین تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا را کاهش داده‌است.

از نظر عرضه، آمار مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۶ میلیون بشکه در هفته منتهی به نهم سپتامبر افزایش‌یافته است.

از طرف دیگر، اوپک در روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد تقاضا جهانی برای نفت در سال جاری میلادی و سال آینده افزایش خواهد یافت. طبق پیش‌بینی اوپک، تقاضا برای نفت ۳.۱ میلیون بشکه در روز در سال جاری و ۲.۷ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۳ بالا خواهد رفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر