بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
رکوردشکنی فولاد هرمزگان در تولید تختال؛

تولید تختال فولاد هرمزگان در شهریور ماه از ۱۵۱ هزار تن گذشت

تولید تختال فولاد هرمزگان در شهریور ماه از ۱۵۱ هزار تن گذشت
مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان همواره آماده رکوردشکنی است و تجربه نشان داده با فراهم شدن شرایط تولید، می‌تواند به راحتی رکورد‌های قبلی را پشت سر بگذارد. دستیابی به رکورد مذکور در حالی اتفاق افتاد که در کنار کمیت، کیفیت نیز افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۶۲۷۱۲

تولید تختال فولاد هرمزگان در شهریور ماه از ۱۵۱ هزار تن گذشت

بورس نیوز: در شرایطی که صنعت فولاد کشور به دلیل رکود و محدودیت‌های انرژی با چالش‌های اساسی مواجه است، فولادمردان هرمزگان ثابت کرده‌اند هیچ مانعی را در مقابل خود نمی‌بینند و هر زمان که فرصت یابند، دست به افتخارآفرینی و ثبت رکورد‌های خیره‌کننده می‌زنند. کارکنان فولاد هرمزگان در بخش فولادسازی و ریخته‌گری توانستند با ثبت رکورد ۱۵۱ هزار و ۷۴۲ تن در شهریور ماه امسال، برگ زرین دیگری را در فعالیت این شرکت بر جای بگذارند. این رکورد نسبت به رکورد قبلی این شرکت در فروردین گذشته، ۱۲۴۸ تن افزایش داشته است. این در حالی است که ظرفیت اسمی ماهانه این شرکت، ۱۲۵ هزار تن در ماه است.

در پی کسب این افتخار، عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: جهادگران جبهه اقتصادی در فولاد هرمزگان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، با کسب رکورد ماهیانه، قله‌های تولید را فتح و افتخاری دیگر آفریدند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تولیدکنندگان در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار دارند گفت: فولاد هرمزگان نیز به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولادی کشور، تمام تلاش خود را در جبهه اقتصادی به کار بسته است تا بتواند سهمی در توسعه و اقتصاد کشور به ویژه برای مردم استان هرمزگان داشته باشد.

وی با تبریک رکوردشکنی صورت گرفته در تولید تختال در این شرکت به کارکنان و ذی‌نفعان فولاد هرمزگان، بیان کرد: فولاد هرمزگان همواره آماده رکوردشکنی است و تجربه نشان داده با فراهم شدن شرایط تولید، می‌تواند به راحتی رکورد‌های قبلی را پشت سر بگذارد. دستیابی به رکورد مذکور در حالی اتفاق افتاد که در کنار کمیت، کیفیت نیز افزایش یافته است. بدین معنا که میزان تولید خارج از رنج سفارش (آنالیزی) در شهریور ماه صفر بوده و همچنین عیوب سطحی ماهیانه اسلب نیز کمترین میزان را در یک سال و نیم اخیر داشته است. شایان ذکر است تعمیرات سالیانه واحد‌های احیا مستقیم و فولادسازی در مرداد ماه و با وجود گرمی هوا در ماه مذکور به صورت فرصت طلبانه و همزمان با اعمال محدودیت برق انجام پذیرفت.

معروفخانی مهم‌ترین دلیل کسب رکورد را نیروی انسانی با انگیزه دانست و اظهار داشت: پس از طی کردن سه ماه پیاپی با کمبود انرژی و کاهش تولید، به محض تامین انرژی برق در شهریور ماه، متخصصین و کارکنان ما فرصت را غنیمت شمردند و نشان دادند در صورت رفع موانع، می‌توانند خوش بدرخشند. همان‌گونه که طی دو سال رکورد‌های متنوعی در نواحی مختلف شرکت بر جای گذاشتند و این‌گونه شعار «ما می‌توانیم» را متبلور ساخته‌اند.

وی در تشریح دلایل فنی کسب این رکورد گفت: اقدامات انجام شده در خصوص افزایش عمق کوره از ۱۷۵ سانتی‌متر به ۱۹۰ سانتی‌متر، سبب کاهش شدید تعمیرات گرم نسوز کوره (کف‌سازی و بانک‌سازی) شده و منجر به بهبود پارامتر‌های تولیدی از قبیل کاهش زمان Power on، کاهش شارژ فلزی، افزایش راندمان، کاهش نرخ مصرف الکترود و کاهش نرخ مصرف نسوز شده است و مجموع این عوامل در کنار هم افزایش ظرفیت تولید را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به چالش‌های صنعت فولاد کشور، تاکید کرد: در شرایط کنونی صنعت فولاد به دلیل نوسانات قیمت و محدودیت‌های انرژی با رکود نسبی مواجه است، اما توانسته‌ایم با درک صحیح، شرایط را به نفع خود تغییر داده و علی‌رغم شرایط بد آب و هوایی تابستان در هرمزگان و چالش‌های آن، به رکورد تولید ماهیانه محصول نهایی خود دست یابیم.

وی رکوردشکنی‌های فولاد هرمزگان را حاصل همدلی و برنامه‌ریزی دقیق دانست و خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اعمال محدودیت برق تا انتهای مرداد ماه، برنامه‌ریزی جهت جبران عقب‌افتادگی از برنامه در دستور کار قرار گرفت که این مهم در شهریور ماه به ثمر نشسته است؛ به گونه‌ای که تولید ۶۶۳ هزار و ۴۸۲ تنی اسلب در نیمه اول سال ۱۴۰۱، تحقق ۱۰۰.۴ درصدی برنامه بودجه را به همراه داشته است. کارکنان فولاد هرمزگان با همدلی و برنامه ریزی صحیح در شرایط طاقت‌فرسای تابستانی بندرعباس این رکورد را ثبت کردند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان عنوان کرد: کسب این رکورد را به همه کارکنان به ویژه زحمتکشان خط تولید و ذی‌نفعان فولاد هرمزگان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این رکوردشکنی‌ها تداوم داشته باشند. در حال حاضر در راستای دستیابی به اهداف شرکت، برنامه‌ریزی برای تولید حداکثری در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نیز صورت پذیرفته است که امیدواریم بتوانیم از رکورد قبلی تولید سالیانه اسلب نیز عبور کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر