بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

یک شرکت دانش بنیان در مسیر بازار سهام/ عرضه اولیه "تپسی" در کلاس جهانی

۶ نوع صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فعالیت دارند، برای جذابیت بیش از پیش بازار سهام نیز ابزار‌های مختلفی ارائه شده و به تازگی شاهد ایجاد صندوق املاک و مستغلات بودیم.
کد خبر : ۲۶۳۱۳۵

از ایجاد صندوقی جدید تا بورسی شدن شرکتی دانش بنیان / نقدینگی به بازار می‌آید؟/منتشر نشود

بورس نیوز: ۶ نوع صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فعالیت دارند، برای جذابیت بیش از پیش بازار سهام نیز ابزار‌های مختلفی ارائه شده و به تازگی شاهد ایجاد صندوق املاک و مستغلات بودیم. سوال اینجاست که آیا تمام این فعالیت‌ها منجر به جذابیت بازار سهام می‌شوند و جریان نقدینگی را به سمت این بازار روانه می‌سازند یا خیر؟

یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر بورسی شدن

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: موافقت اصولی برای انتشار اوراق بدهی برای یک شرکت دانش‌بنیان صادر شده است و به زودی اطلاعات کامل این شرکت منتشر می‌شود. همچنین شرکت تپسی به عنوان اولین شرکت دانش‎ بنیان در دو مرحله عرضه شد، مرحله دوم آن هم در این هفته با فرآیند افزایش سرمایه صورت گرفت. باید گفت مدل عرضه اولیه تپسی از نظر ساختار شباهت زیادی با IPO‌ های جهانی داشت.

وی ادامه داد: فرآیند عرضه سهام تپسی به نحوی بود که هیچ پولی به سهامداران عمده و فعلی شرکت پرداخت نشده و تمام منابع حاصل از عرضه اولیه به خود شرکت تزریق شده است و این منابع برای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت استفاده می‌شود. این نوع عرضه به عنوان اولین تجربه صحیح IPO در بازار سهام تلقی می‌شود.

صندوق املاک و مستغلات مانع خروج نقدینگی می‌شود؟

فدایی با اشاره به صندوق املاک و مستغلات بیان کرد: در مقاطع زمانی ممکن است، بازار‌های موازی سوددهی متفاوتی داشته باشند، باید گفت برای بالا بردن جذابیت و عایدی بیشتر در بازار سرمایه ابزار‌های مختلفی ارائه شده است . ابزار مرتبط با کلاس دارایی املاک که از نظر سرمایه‌گذاران محبوب هم است، در بین ابزار‌های بازار سهام وجود نداشت.

وی افزود: با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمان صعود بازار مسکن در چنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کنند. مهمترین مزیت این چنین صندوق‌هایی جلوگیری از خروج نقدینگی از چرخه بازار سرمایه است . باید گفت برای صندوق‌ها با توجه به اساسنامه و امیدنامه آن‌ها میزان سرمایه‌گذاری جهت تملیک واحد‌های ساخته شده، متفاوت است.

فدایی در پایان صحبت هایش به بورس نیوز گفت: صندوق کالایی طلا در بازار سهام وجود دارد و صندوق مبتنی بر بازار مسکن هم که به تازگی وارد چرخه فعالیت شده است، اما در حال حاضر خبری مبنی بر ایجاد صندوق ارزی نیست

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مهدی افنانی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تسهیل ورود نقدینگی به بازار سهام اقدام مثبتی است/ معرفی دو گروه پیشتاز تا پایان سال

جهش درآمدی
نگاهی به عملکرد مالی پرداخت الکترونیک پاسارگاد

جهش درآمدی "پی‌پاد" در ۲ سال گذشته

افزایش سرمایه‌گذاری
ومعادن در بازار سرمایه ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد؛

افزایش سرمایه‌گذاری "ومعادن" طی یک سال گذشته

ارسال نظر