بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
پیش بینی رشد ۱۰ درصدی اقتصاد عراق در سال ۲۰۲۲
وزارت نفت عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد درآمد‌های نفتی این کشور در ماه آوریل از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده و به ۱۰ میلیارد و ۶۰۹ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار رسیده است.
کد خبر : ۲۶۳۱۴۱

پیش بینی رشد ۱۰ درصدی اقتصاد عراق در سال ۲۰۲۲

بورس نیوز: با افزایش قیمت نفت، رشد اقتصادی عراق به ۹.۳ درصد رسید که نیم درصد بیشتر از پیش بینی ماه آوریل گذشته است.

بانک جهانی در گزارش خود اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها اقتصاد عراق در سال ۲۰۲۲ با رشد ۹.۳ درصدی بالاترین میزان رشد را در میان کشور‌های عربی ثبت خواهد کرد و در سال ۲۰۲۳ نیز با حفظ این جایگاه بار دیگر در جایگاه اول قرار خواهد گرفت.

این گزارش حاکی از آن است که کویت با رشد ۸.۷ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. پس از آن عربستان سعودی با رشد ۷.۶ درصدی سوم، مصر با رشد ۶.۶ درصدی در رتبه چهارم و امارات با ۵.۱ درصد، الجزایر با ۴.۷ درصد رشد، عمان با ۴.۴ درصد، فلسطین با ۴ درصد و هر کدام از قطر و بحرین با رشد ۳.۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین این گزارش نشان داد که اقتصاد اردن به ۲.۴ درصد، تونس به ۲.۲ درصد، یمن ۲ درصد و مراکش ۰.۸ درصد برسد و رشد اقتصاد سودان ۰.۳ درصد کاهش می‌یابد.

در این راستا، وزارت نفت عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد درآمد‌های نفتی این کشور در ماه آوریل از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده و به ۱۰ میلیارد و ۶۰۹ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار رسیده است.

براساس این گزارش شرکت بازاریابی و فروش نفت، عراق (سومو) توانست بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۶۶۲ بشکه نفت در ماه آوریل (با میانگین روزانه بالغ بر ۳ میلیون و ۳۷۶ بشکه) صادر کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر