بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
در پی کاهش اندک شاخص دلار؛

قیمت طلا قوت گرفت

قیمت طلا قوت گرفت
بهای هر اونس طلا با پنج درصد افزایش به ۱۶۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۳۲۶۳

قیمت طلا قوت گرفت

بورس نیوز: بهای هر اونس طلا با پنج درصد افزایش به ۱۶۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت‌ها در روز جمعه بیش از یک درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی خود را از جولای به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۶۵۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و تا حدی از فشار بر طلا با قیمت دلار کاسته شد.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت: گزارش تورم ماه سپتامبر، لزوماً به این معنی نیست که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید نرخ‌های بهره را بالاتر از آنچه مقامات در آخرین نشست سیاستی خود پیش‌بینی کرده بودند افزایش دهد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های ایالات‌متحده بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. نظرسنجی از دانشگاه میشیگان در روز جمعه نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ماه اکتبر بهبود بیشتری یافت، اما انتظارات تورمی اندکی بدتر شد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه ۰.۳۴ درصد کاهش یافت و به ۹۴۱.۱۳ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد افزایش به ۱۸.۴۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳.۶۳ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۹ درصد افزایش به ۲۰۲۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر