بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
شاهین احمدی، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

رونق بازار سهام در گرو تصمیمات صحیح مجلس

تحریم‌ها و برجام به‌ شکل مستقیم از طریق ایجاد نوسان در درآمدهای نفتی کشور، بودجه دولت را تحت تاثیر قرار می‌دهد از طرفی تورم و رشد هزینه‌های دولت، نااطمینانی و تضعیف قابلیت پیش‌بینی و برنامه‌ریزی در بودجه، ابهامات موجود در بازار سهام را بیشتر کرده‌اند. با وجود این موضوعات هستند صنایعی که بتوان بازدهی مناسبی از آن کسب کرد.
کد خبر : ۲۶۳۴۲۱

رونق بازار سهام در گرو تصمیمات صحیح مجلس

تعیین قیمت یوتیلیتی ها نقش مهمی در مشخص شدن روند بازار سهام دارد 

شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تبیین کرد: برای پیش‌بینی روند بازار سهام تا انتهای سال چند شاخصه تاثیرگذار وجود دارد و مهمترین آن بحث بودجه است. باید دید تصمیمات دولت درباره بودجه چگونه است و به چه نحوی مهمترین پارامتر موجود در بودجه یعنی قیمت یوتیلیتی ها ( سوخت یا خوراک پتروشیمی ها، سوخت فلزی‌ها و سیمانی‌ها ) خواهد بود. پس نتیجه می‌گیریم که تصمیمات دولت در نرخ این دست متغییرها بسیار تاثیرگذار است و سود شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: به توافق نرسیدن در مذاکرات برجامی از دیگر عوامل تاثیرگذار در روند بازار سهام خواهد بود، که بدون این توافق پیش‌بینی بازار سهام  دشوار است. علاوه بر موضوعات عنوان شده باید منتظر تحرکاتی از جانب شرکت‌های کوچک و متوسط ماند، تا خود را از شرایط جدا کرده و سودسازی کنند که آن هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کوچک تر ها را دنبال کنید/ بیمه ای ها با ریسک های متعددی مواجه هستند

احمدی در خصوص صنایع پیشتاز عنوان کرد: معرفی صنعتی به عنوان پیشتاز بازدهی سخت است ولی امکان رشد در شرکت‌های کوچک که نسبت فروش، سودآوری و چابکی خوبی دارند، وجود دارد. با این حال برای شرکت‌های بزرگ ریسک‌های بودجه و برجام همچنان پابرجا است به همین خاطر به درستی نمی‌توان درباره آینده این بخش از بازار سهام اظهار نظر کرد. اما صنعت بیمه نیز با ریسک‌هایی مواجه است که می‌توان به پیش دریافت حق بیمه به عنوان یکی از این ریسک‌ها اشاره کرد. خسارت در بیمه‌های شخص ثالث، درمانی و امثال آن بعد از اتفاقات ناگوار باید پرداخت شود، پس در این حالت اگر تورم باقی بماند شرایط آینده شرکت‌های بیمه‌ای با ابهام رو به رو می‌شود.

رونق بازار سهام به تصمیمات مجلس و سازمان برنامه و بودجه وابسته است نه اخبار خوب لحظه ای

وی در پایان به بورس نیوز گفت: انتشار اخبار خوب برای بازار سهام سودی ندارد چراکه تصمیم‌گیری در کشور از جانب مجلس و سازمان برنامه و بودجه است. با انتشار اخبار خوب فقط برای نوسان‌گیری می‌توان معامله کرد، در پرتفوی های بزرگ یا سبد سهام مدیران صندوق ها با اتکا به اخبار هیچ معامله ای انجام نمی‌شود. باید منتظر مصوبات بودجه‌ای ماند و تا قبل از تعیین تکلیف بودجه از جانب ارگان‌های ذی‌ربط نمی‌توان اظهار نظر کرد.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
محمدعلی اخباری، مدیرعامل پالایش نفت لاوان در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

گرمای هوا در تقابل با سود پالایشگاه ها / منتظر گزارش های بهتری باشید!

صنعت بیمه محکوم به پرداخت عوارض متعدد / ۴۰ درصد حق بیمه‌ها به شرکت نمی رسد
یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

صنعت بیمه محکوم به پرداخت عوارض متعدد / ۴۰ درصد حق بیمه‌ها به شرکت نمی رسد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بورس باز قدیمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
شاخص تا 800 هزار واحد در چند نوبت ریزش میکند. طبق آخرین نمودارهای تکنیال در بلند مدت ریزش و پولسوزی ادامه دارد. دو سال آخر دولت روحانی سفته بازان چند صد برابر در بورس با سفته بازی سود کردند. و ترلیارد ها تومان پول از سفته بازی و قمار در بورس پول به جیب زدند و فرار کردند و سهم ها را با قیمت بالا در پاچه یکسری ناشی کردند..هنوز دیر نشده تا میتوانید سریعتر خروج کنید شاخص 800 هزار واحد حتی با امضا برجام قطعی است این کامنت یادگار بماند تا شاخص 800 هزار واحد . چند روز هم جون بکنند مثبت کنند از آنطرف ریزش شدید تر خواهد بود. ایام به کام
ناشناس
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
همه کارشناس ها میگن قیمت سهام ارزنده هست شما میگی تا ۸۰۰ هزار واحد میادپایین!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
جناب .شاخص واقعی همین حالا حدود 300 هزار هست.سوات شما ریادی قدیمیه.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بورس زمانی هست که همه ترسیدن و قیمت سهام مفت و ارزنده است مثل همین الان. آدمهایی مثل تو نقشه مترسک و ترساننده را باری می کنند. نقدینگی از سال ۹۹ بیش از دو برابر شده و از ۵ میلیون میلیارد تومان گذشته. صبح بخیر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
ای بابا این چه حرفیه که میزنید
تحریم نعمت است و هیچ مشکلی ایجاب نمیکنه
این همه میدونند
شما نمیدونستید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
ای بابا این چه حرفیه که میزنید
تحریم نعمت است و هیچ مشکلی ایجاب نمیکنه
این همه میدونند
شما نمیدونستید
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کاملا صحیح و تمام اخبار و نمودار حاکی از ریزش شدید است. بورس ایران جباب مطلق هست.
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
دولتو مجلس نداره . همه با هم در حال زدن جیب مردم هستند