بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
در بازارهای جهانی؛

نوسان نفت در کانال ۹۰ دلار

نوسان نفت در کانال ۹۰ دلار
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۵۳ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۳۴۳۲

نوسان نفت در کانال ۹۰ دلار

بورس نیوز: انتشار گزارش تجاری چین مبنی‌بر این‌که تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا در ماه سپتامبر به خاطر سیاست‌های سخت‌گیرانه کرونایی و پایین آمدن مصرف سوخت کاهش‌یافته، باعث پایین آمدن قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۵۳ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۸ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۵۵ سنت معامله می‌شود.

اطلاعات گمرک چین نشان می‌دهد صادرات سوخت این کشور در ماه سپتامبر علی‌رغم افزایش نسبت به ماه اوت به ۹.۷۹ میلیون بشکه در روز رسیده و ۲ درصد پایین‌تر از همین دوره در سال گذشته میلادی است. پالایشگاه‌های مستقل تولید خود را در بحبوحه حاشیه‌های پایین سوددهی و کاهش تقاضا پایین آورده‌اند.
بی‌ثباتی در مورد سیاست کرونای صفر چین و بحران بازار مسکن در این کشور علی‌رغم رشد بهتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، اقدامات محرک اقتصادی بانک مرکزی چین را زیر سوال برده‌است.

قیمت نفت خام برنت هفته گذشته علی‌رغم اطلاعیه جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا مبنی‌بر فروش ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی افزایش یافت. این ۱۵ میلیون بخشی از طرح آمریکا برای برداشت ۱۸۰ میلیون بشکه از این ذخایر است که در ماه مه آغاز شده بود. بایدن اضافه کرد قصد دارد ذخایر آمریکا را وقتی قیمت نفت خام آمریکا به حدود ۷۰ دلار در هر بشکه رسید جبران کند.

شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته برای دومین هفته پیاپی بر تعداد چاه‌های نفت و گاز این کشور افزودند. قیمت نسبتاً بالای نفت این شرکت‌ها را تشویق به حفاری بیشتر کرده‌است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر