بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
روابط ایران و روسیه علیه هیچ طرفی نیست
سخنگوی وزارت سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و روسیه علیه هیچ طرفی نیست و ناقض هیچ رویکرد و چارچوب بین المللی نیست و ما در این زمینه مرعوب کارزا‌های رسانه غربی و آمریکایی نمی‌شویم.
کد خبر : ۲۶۳۴۵۱

روابط ایران و روسیه علیه هیچ طرفی نیست

بورس نیوز: ناصرکنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران کشور مقتدری است و با ارعاب، تهدید، تهییج نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را وادار به دادن امتیاز یکجانبه کنند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه رفتار آمریکایی‌ها بسیار ریاکارانه است و رسما دروغ می‌گویند، افزود: آمریکایی‌ها بار‌ها پیام از کانال‌های مختلف داده‌اند و تاکید بر آمادگی خود برای بازگشت به توافق کرده اند، اگر آمریکایی‌ها در موضع‌گیری‌های رسانه‌ای خود می‌گویند امکان بازگشت به توافق وجود ندارد یا برنامه‌ای برای این کار ندارند پس چرا از طریق واسطه‌های پیام می‌دهند و چرا از طریق واسطه‌ها بر آمادگی خود برای از سرگیری توافق تاکید می‌کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هم می‌خواهند به توافق برگردند و هم هزینه‌ای نپردازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی تاکید کرد: همچنان خوش بین هستیم که در یک بازه زمانی معقول و نزدیک بحث آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در دیگر کشور‌ها انجام شود و مذاکرات فنی در این زمینه ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما یک طرف جنگ در موضوع جنگ اوکراین نیستیم، صادرکننده تسلیحات به هیچکدام از طرف‌های این جنگ برای جنگ نیستیم.

وی همچنین تاکید کرد: طرف‌هایی که ایران را متهم به حمایت از یک طرف جنگ می‌کنند این ادعا‌ها را در راستای فرافکنی و اتهام‌زنی مطرح می‌کنند و آن‌ها خودشان با ارسال سلاح در یک طرف جنگ قرار گرفته اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نقش سفارت آلمان در ایران در مورد تحولات اخیر در کشور گفت: برخی از سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران در طول تحولات اخیر در کشور و اغتشاشات اخیر در ایران رفتار‌های غیر دیپلماتیک داشتند و با رصدی که به عمل آمد تذکرات لازم به آن‌ها داده شد و سفرای برخی از سفارت‌خانه‌های نیز در این ارتباط به وزارت خارجه احضار شد و اعتراضات جدی به آن‌ها صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و روسیه علیه هیچ طرفی نیست و ناقض هیچ رویکرد و چارچوب بین المللی نیست و ما در این زمینه مرعوب کارزا‌های رسانه غربی و آمریکایی نمی‌شویم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر