بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
ارزش بازار توسعه سرمایه و صنعت غدیر ۳۰۶ میلیارد تومان کاهش یافت؛

تداوم کاهش ارزش بازار "سغدیر"

تداوم کاهش ارزش بازار
ارزش بازار "سغدیر" در مقایسه با مردادماه کاهش ۳۰۶ میلیارد تومانی را به همراه داشت، نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ریزش ۱۲ درصدی را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۶۳۴۵۳

ادامه دار بودن کاهش ارزش بازار سغدیر+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های بورسی و شرکت‌هایی که خارج از بورس فعالیت می‌کنند را برابر با ۹۳۷ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران خود رساند.

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سغدیر" در مهرماه متعلق به شرکت‌های بورسی با ۹۳۳ میلیارد تومان به ثبت رسید و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های غیر بورسی با مبلغی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سغدیر" در مهرماه ۱۵۸ میلیارد تومان نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش سرمایه‌گذاری (معادل ۱۴ درصد) را به دنبال داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سغدیر" در مهرماه متعلق به بخش «سیمان، گچ و آهک» با ۸۸۲ میلیارد تومان در پرتفوی شرکت‌های بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «سایر فعالیت‌ها» با ۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان تعلق گرفت.

ادامه دار بودن کاهش ارزش یازار سغدیر+بورس نیوز

بیشترین ارزش بازار پرتفوی سرمایه‌گذاری "سغدیر" در مهرماه مربوط به بخش «سیمان، گچ و آهک» با ۴ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «تجارت عمده‌فروشی به جز وسایل نقلیه موتور» با ارزشی تقریباً ۴۵ میلیارد تومانی بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

ارزش بازار توسعه سرمایه و صنعت غدیر در مقایسه با ابتدای دوره کاهش ۳۰۶ میلیارد تومانی را به همراه داشت، همچنین نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ریزش ۱۲ درصدی (معادل ۶۰۶ میلیارد تومان) را تجربه کرد.

"سغدیر" بیشترین بهای تمام‌شده خود جهت سرمایه‌گذاری را در شرکت «سیمان سپاهان» با مبلغی بالغ‌بر ۲۶۶ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به ماه گذشته تغییری را به همراه نداشت و عمده‌ترین بهای تمام‌شده پس از سیمان سپاهان، متعلق به «سیمان کردستان» با بهای تمام‌شده ۲۲۷ میلیارد تومان بود.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "سغدیر" بیشترین ارزش بازار متعلق به «سیمان دشتستان» با یک هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان بود که نسبت به شهریورماه ۱۵۹ میلیارد تومان کاهش ارزش بازار را به دنبال داشت، پس از سیمان دشتستان که بیشترین سهم از ارزش بازار "سغدیر" را به نام خود زد، سیمان شرق با ۸۴۹ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به همراه داشت.

"سغدیر" با سرمایه ثبت‌شده ۳۳۵ میلیارد تومان طی عملکرد یک‌ماهه سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۴۰۲ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرد و همچنین این شرکت سرمایه‌گذاری از محل سود سهام محقق‌شده ۴ میلیون ریال درآمد داشت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر