بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
معاون وزیر اقتصاد تایوان گفت:

تایوان خود را آماده جنگ با چین می کند!

تایوان خود را آماده جنگ با چین می کند!
تایوان برای افزایش ذخایر انرژی تلاش می کند تا مقاومت جزیره را در صورت بروز بحران افزایش دهد، زیرا چین فشار نظامی خود را برای مجبور کردن تایوان به پذیرش حاکمیت چین افزایش داده است.
کد خبر : ۲۶۳۴۵۴

تایوان خود را آماده جنگ با چین می کند!

بورس نیوز:

معاون وزیر اقتصاد تایوان گفت که تایوان برای افزایش ذخایر انرژی تلاش می کند تا مقاومت جزیره را در صورت بروز بحران افزایش دهد، زیرا چین فشار نظامی خود را برای مجبور کردن تایوان به پذیرش حاکمیت چین افزایش داده است. رزمایش محاصره چین در اطراف تایوان در ماه اوت پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، نگرانی‌ها را در این جزیره در مورد احتمال حمله از سوی همسایه غول‌پیکرش تشدید کرده است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از رویترز؛ تسنگ ون شنگ، یکی از معاونان وزیر اقتصاد تایوان، در مصاحبه ای گفت که دولت در حال افزایش موجودی گاز طبیعی و زغال سنگ خود است، بخشی از تلاش رئیس جمهور تسای اینگ ون برای تقویت جزیره در شرایط اضطراری در بحبوحه افزایش ابهامات ژئوپلیتیکی و اقتصادی جهانی است. تسنگ در پاسخ به پرسش هایی درباره چشم انداز محاصره یا حمله چین به تایوان که ۹۸ درصد انرژی خود را از این کشور وارد می کند، گفت: وقتی این اتفاق می افتد، ما باید بتوانیم فشار را تا حد مشخصی تحمل کنیم. او گفت که این وزارتخانه با ساخت تاسیسات ذخیره سازی جدید در سراسر تایوان، در حال برنامه ریزی برای افزایش موجودی گاز طبیعی است.

چین تایوان را قلمرو خود می داند و طی دو سال گذشته فشارهای نظامی و سیاسی علیه این جزیره را افزایش داده است. تایپه ادعاهای حاکمیت پکن را به شدت رد می کند و قول می دهد از آزادی و دموکراسی خود دفاع کند.

پایان مطلب/

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
محمدعلی اخباری، مدیرعامل پالایش نفت لاوان در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

گرمای هوا در تقابل با سود پالایشگاه ها / منتظر گزارش های بهتری باشید!

زغال سنگ برنده بحران انرژی
تولید و عرضه زغال سنگ در سطح جهانی زیر ذره بین بورس نیوز

زغال سنگ برنده بحران انرژی

ارسال نظر