بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: رسانه باید بتواند استقلال، هویت و آزادی ملت ها را حفظ و صیانت کند و ملت ها را در برابر هجوم ها حفظ کند، این رسالتی مهم برای رسانه هاست.
کد خبر : ۲۶۳۴۸۶

آمریکا باید درباره مذاکرات تصمیم بگیرد

بورس نیوز: آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری روز سه شنبه در جمع مدیران ارشد رسانه‌های بین المللی عضو اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با برشمردن ویژگی‌ها و رسالت رسانه‌ها اظهار داشت: ماموریت اصحاب رسانه، حفظ استقلال و هویت کشور‌ها بخصوص در این منطقه است.

وی با بیان اینکه امروز امروز در دنیای اطلاعات و ارتباطات زندگی می‌کنیم که هجوم بسیاری به فرهنگ ملت‌ها بویژه ملت‌های مستقل صورت می‌گیرد، افزود: دشمنان می‌خواهند کشور‌ها را از هویت تهی کنند تا کشور مستقل در دنیا و منطقه نباشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: در مقابل این هجوم نقش رسانه‌ها بسیار مهم و تعیین کننده است و رسانه‌ها به عنوان جایگاهی که می‌توانند از چند خصوصیت برخوردار باشند که اولین ویژگی رسانه برای اینکه بتواند برای مردم به عنوان یک جایگاه امیدبخش مطرح باشد، برخوردار از صدق و راستی و به هنگام عمل کردن است.

آیت الله رئیسی گفت: رسانه باید بتواند استقلال، هویت و آزادی ملت‌ها را حفظ و صیانت کند و ملت‌ها را در برابر هجوم‌ها حفظ کند، این رسالتی مهم برای رسانه هاست.

وی ادامه داد: اقسام ترور وجود دارد گاهی ترور شخصی است که فردی را ترور می‌کنند؛ گاهی هم ترور شخصیتی است و با تهمت افترا و ناسزا شخصیت‌ها را ترور می‌کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: گاهی اقتصاد یک ملت را ترور می‌کنند و الان با تحریم به دنبال ترور اقتصاد کشور‌ها هستند، تحریم همان جنگ نظامی است.

وی در تشریح تروریسم فرهنگی ادامه داد: تروریسم فرهنگی، تروریسمی است که به حقایق نمی‌پردازد و تلاش می‌کند حقایق حذف شود و دومین کار تروریسم فرهنگی پنهان کردن حقیقت با دروغ تهمت و افترا است. تروریسم فرهنگی حقایق کم اهمیت و کم وزن را بیان می‌کنند تا حقایق اصلی پنهان را پنهان می‌کند. تروریسم فرهنگی نمی‌خواهد حقایق برای مردم روشن شود.

رئیسی تصریح کرد: ماموریت خطیری بر عهده اصحاب رسانه است مبنی بر اینکه هویت تمدنی مردم در آسیا و اقیانوسیه را حفظ کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه رسانه‌ها باید ادراک درستی از واقعیت به مخاطبان ارایه کند، اظهار داشت: امروز استکبار از ابزار‌های مختلف رسانه‌ای استفاده می‌کند تا ادراک خود را تحمیل کند.

رئیس جمهور گفت: جریان مقاومت و نگاه مقاومتی در برابر هجوم‌ها هجوم به ظرفیت‌ها هجوم به آثار و افتخارات تمدن ملت‌ها را باید رسانه هم رصد کند و هم صیانت کند و نقش رسانه در این جهت نقش بسیار مهمی است رسانه می‌تواند حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی برای ملت‌ها انجام دهد رسانه می‌تواند ماموریت اجرای عدالت را در جامعه به عهده بگیرد یعنی اجرای عدالت را پیگیری کند.

آیت‌الله رئیسی یکی از خواسته‌های ملت‌ها را اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها بسیار می‌توانند در پیگیری عدالت نقش داشته باشند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حفظ کرامت انسانی و اجرای عدالت از نکاتی است که می‌تواند به عنوان محور خواسته رسانه‌ها و پیگیری رسانه‌ها مطرح باشد. در واقع قدرت رسانه اگر در خدمت کرامت انسانی و در خدمت اجرای عدالت باشد، رسانه ذیقیمتی است.

رفع و خنثی کردن تحریم‌ها همزمان دنبال می‌شود

رییس جمهور در بخشی از این سخنرانی در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: ما به دنبال حق جمهوری اسلامی هستیم آن چه در برجام مطرح شد با نقض از سوی آمریکایی‌ها مواجه شد، اروپا هم به تعهدات خود عمل نکرد فقط جمهوری اسلامی به تعهداتش عمل کرد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۵ بار به طور رسمی اعلام کرده که فعالیت‌های هسته‌ای ایران هیچ انحرافی ندارد؛ در مذاکرات نیز ایران حرف‌های خود را با منطق و استدلال بیان کرد و آمریکا باید تصمیم بگیرد، اما تاخیر می‌کند و زمان را می‌گذراند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ما مصمم هستیم که حقوق ملت را دنبال کنیم و ایران رفع و خنثی کردن تحریم‌ها را همزمان در دستور کار دارد.

در ابتدای این نشست تعدادی از مدیران رسانه‌های عضو اتحادیه اوآنا در سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

اتحادیه اوآنا در سال ۱۹۶۱ با هدف مقابله با جریان یک سویه خبری در جهان تاسیس شده است و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن هستند. خبرگزاری جمهوری اسلامی در این اجلاسیه که از دوم آبان در تهران آغاز شده است، به مدت سه سال ریاست این اتحادیه را بر عهده می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت:

خنثی سازی سلطه دلار بر اقتصاد کشور مزیت پیوستن به شانگهای

ارسال نظر