بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
مدیر معاملات بازار متشکل معاملات ارز ایران گفت: تقریبا در سه تا چهار ماه اخیر حجم معاملات بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار توافقی و حدود ۴۰ میلیون یورو نیز به صورت توافقی بوده است.
کد خبر : ۲۶۳۴۹۴

انجام معامله ۷۰۰ میلیون دلار در بازار توافقی

بورس نیوز: مهدی هادی نژاد، مدیر معاملات بازار متشکل معاملات ارز ایران در خصوص راه اندازی بازار توافقی ارز و مزایای آن اظهار کرد: بانک مرکزی در خردادماه تصمیم گرفت به صورت صریح و شفاف به صادرکنندگان و صرافی‌ها اعلام کند که صادرکنندگان می‌توانند با نرخ توافقی اسکناس ارز حاصل از صادراتشان را به صرافی‌ها عرضه کنند.

هادی نژاد افزود: این اتفاق افتاد، در ادامه ایرادی که وجود داشت این بود که بعضی از صرافی‌ها می‌توانستند مبالغ زیادی ارز از صادرکنندگان دریافت کنند منتهی این حجم ارز را با توجه به محدودیت‌ها و مقرراتی که وجود داشت، نمی‌توانستند به صورت خرده فروشی عرضه کنند. طبیعتا نیاز بود تا این معاملات در بستر بازار متشکل وارد شود و صرافی‌ها بتوانند رسما ارز حاصل از صادرات را از صادرکننده خریداری کنند و در بازار متشکل به بقیه صرافی‌ها بفروشند؛ بنابراین این گونه شد که بازار توافقی و نماد‌های دلار و یوروی توافقی در بازار متشکل آغاز شد.

وی همچنین در خصوص میزان ارز معامله شده در این بازار گفت: تقریبا در سه تا چهار ماه اخیر حجم معاملات بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار توافقی و حدود ۴۰ میلیون یورو نیز به صورت توافقی بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر