بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
سواحل مکران از مهم ترین محور‌های پیشران توسعه کشور
معاون اول رئیس جمهور گفت: سواحل مکران از مهم ترین محور‌های پیشران توسعه کشور است و می‌تواند به عنوان موتور محرک برای پیشرفت کشور مطرح باشد.
کد خبر : ۲۶۳۵۶۱

سواحل مکران از مهم ترین محور‌های پیشران توسعه کشور

بورس نیوز: محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: سواحل مکران از مهم ترین محور‌های پیشران توسعه کشور است و می‌تواند به عنوان موتور محرک برای پیشرفت کشور مطرح باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و ذخایر گسترده‌ای برای توسعه کشور در منطقه مکران وجود دارد، ادامه داد: نخست وزیران کشور‌های ساحلی خزر در این سفر بر موضوع سواحل مکران و ظرفیت‌های این منطقه برای ترانزیت کالا تاکیدات فراوانی داشتند.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه خارجی برای اجرای طرح‌های توسعه سواحل مکران افزود: وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی نیز باید به شکل دقیق در برنامه توسعه سواحل مکران احصاء و به هر یک ابلاغ شود و دستگاه‌ها برنامه عملیاتی زمان بندی شده خود را در این خصوص ارائه کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهمیت تسریع در اجرای طرح‌های توسعه سواحل مکران و به خصوص طرح‌های مرتبط با حوزه ترانزیت تاکید کرد و گفت: در شرایطی که رقبای ایران به دنبال افزایش سهم خود از ترانزیت منطقه هستند، هر روز تاخیر در اجرای کار‌ها می‌تواند رسیدن به اهداف را با کندی مواجه کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر