بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
پول خرید ۲۰ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه سپهر چگونه تامین می‌شود؟

موج جدیدی از خروج نقدینگی از بازار سهام در راه است؟

موج جدیدی از خروج نقدینگی از بازار سهام در راه است؟
چهارم آبان ماه اطلاعیه‌ای روی سامانه کدال نقش بست که علامت سوال بزرگی برای سهامداران ایجاد کرد، در این اطلاعیه آمده است که گروه توسعه مالی مهر آیندگان در نماد "ومهان" قصد دارد تا ۲۰ درصد از سهام تامین سرمایه سپهر را که در اختیار بانک سرمایه است از این بانک خریداری کند.
کد خبر : ۲۶۳۶۱۰

موج جدیدی از خروج نقدینگی از بازار سهام در راه است؟

بورس نیوز:

۴ ام آبان ماه اطلاعیه‌ای روی سامانه کدال نقش بست که علامت سوال بزرگی برای سهامداران ایجاد کرد، در این اطلاعیه آمده است که گروه توسعه مالی مهر آیندگان در نماد "ومهان" قصد دارد تا ۲۰ درصد از سهام تامین سرمایه سپهر را که در اختیار بانک سرمایه است از این بانک خریداری کند. برخی شنیده‌ها حاکی از این هستند که "ومهان" تنها شرکت کننده مزایده خرید ۲۰ درصد از سهام تامین سرمایه سپهر از بانک سرمایه است. با توجه به قیمت پایه مندرج در آگهی ومهان می‌بایست بیش از ۲۳۵۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه بپردازد که نیمی از این مبلغ به صورت نقد و نیمی دیگر سهام سهل البیع می‌باشد.

موج جدیدی از خروج نقدینگی از بازار سهام در راه است؟

خرید ۲۰ درصد از سهم بانک سرمایه در تامین سرمایه سپهر می‌تواند از یک زاویه دیگر مورد بررسی قرار گیرد، اول آنکه "ومهان" که قصد چنین معامله پر ارزشی را دارد آیا اقدام به فروش سهام خود در بازار سرمایه می‌کند یا خیر؟ اگر "ومهان" قصد داشته باشد تا برای تامین بخش نقدی این معامله اقدام به فروش سهم کند، خبر بدی برای سهامی است که "ومهان" در آن‌ها سهامداری می‌کند.

 

در این خرید پر ارزش، برخی سوالات از جانب سهامداران مطرح است که بد نیست به این سوالات نگاهی بیاندازیم.

 

۱. با توجه به قیمت و ارزش مارکت سایر تامین سرمایه‌ها در بازار سرمایه توجیه خرید به این قیمت برای ومهان چیست؟

۲. در حالی که بازار سرمایه از بابت نبود خریدار و فعالیت ضعیف حقوقی در رنج است چگونه است که ومهان چند هزار میلیارد تومان را به صورت نقد صرف خرید سهام یک تامین سرمایه سهامی خاص می‌نماید؟

۳. مسلما بانک سرمایه با توجه به مشکلاتی که دارد سهامی را که بابت این معامله تحصیل می‌نماید را در اولین فرصت بفروش می‌رساند آیا این موضوع موجب فشار فروش به بازار و خروج نقدینگی و منابع از  بازار نمی‌شود؟

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ادامه دار بودن واگذاری‌های
"وسپهر" ۶۵۰ هزار سهم از خدمات نوین گردشگری سپهرجم را واگذار می‌کند؛

ادامه دار بودن واگذاری‌های "وسپهر"

سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات در مسیر اصلاح پرتفوی بورسی؛

"وسپهر" سهام خود در انرژی سپهر را واگذار می‌کند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ورشکسته بورس دولتی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
خود اینا از هر تروریستی بدترن. میلونها خانواده بورسی رو نابود کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
پول میلیونها سهامدار خرد از سال 98 به جیب عده معدودی از سران و مسئولان منتقل شد اینطور که سهام را در قیمت بالا به مردم فروختند و الان اگثریت سهام قیمتشان یک دهم دو سال قبل شده ویک دهم پول برایشان باقی مانده که با حساب کردن تورم چند صد دردی این مدت یعنی کاملا تمام سرمایه و پس انداز مردم به جیب انها منتقل شده است.
ندیم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
البته ومهان ممکنه ریز موج پنج صعودی خودش رو تنظیم کنه و در قیمت مثلا ۶۰۰ تومن بفروشه و ماحصل این سود رو به خرید سرمایه تخصیص بده