بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
ایران خودرو دیزل با درآمدهای خود می‌تازد؛

تخته گاز "خاور" در سودآوری!

تخته گاز
شرکت ایران‌خودرو دیزل در آغاز نیمه دوم سال مالی نسبت به مهرماه سال گذشته افزایش درآمد ۳ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومانی (۱۳۱۶ درصدی) را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند.
کد خبر : ۲۶۳۶۵۰

تخته گاز

بورس نیوز:

شرکت ایران خودرو دیزل در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در مهرماه سال جاری به اطلاع سهامداران رساند به درآمد عملیاتی قابل توجه ۳ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومانی دست پیدا کرد، "خاور" از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) تا پایان مهرماه نیز به درآمد تجمیعی ۱۴ هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان رسید.

شرکت ایران‌خودرو دیزل میزان درآمدی که در مهرماه سال جاری از فروش محصولات خود شناسایی کرد مربوط به فروش خودرو‌های سنگین در بازار داخل کشور است. از ابتدای سال مالی تاکنون نیز درآمدزایی این شرکت دیزلی از فروش خودرو‌ها در بازار داخلی است.

درآمد ماهانه‌ای که خاور تا آغاز نیمه دوم سال مالی خود اعلام کرد ۸۸ درصد بالاتر از میانگین درآمدی طی ۶ ماه گذشته بود، "خاور" میزان سرمایه به ثبت رسیده خود در این دوره گزارش‌شده را ۸ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

درآمد عملیاتی "خاور" کماکان در اوج

شرکت ایران‌خودرو دیزل در آغاز نیمه دوم سال مالی میزان درآمد عملیاتی که از فروش خودرو‌های سنگین خود کسب کرد نسبت به مهرماه سال گذشته افزایش ۳ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومانی (۱۳۱۶ درصد) را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند.

"خاور" با رشد درآمدزایی که در سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ از خود بر جای گذاشت، نشان داد که نسبت به درآمد تجمیعی سال مالی گذشته ۳۱۹ درصد افزایش را به همراه داشته است.

عملکردی متفاوت از درآمد ماهانه خاور+بورس نیوز

بر اساس نمودار فوق "خاور" توانست روند صعودی خود را نسبت به سال مالی گذشته ادامه دهد، از ابتدای سال مالی تاکنون بیشترین میزان درآمدی که به‌دست‌آمده مربوط به شهریورماه سال جاری بوده است.

بر اساس فعالیت ماهانه ثبت‌شده خاور در مهرماه متوجه می‌شویم که بیشترین تقاضای موجود برای کامیون سنگین بوده است که از فروش آن به درآمدزایی ۳ هزار و ۶۲ میلیارد تومانی رسیده همچنین میزان درآمد به‌دست‌آمده از فروش این خودرو دربرگیرنده‌ی ۸۶ درصد از درآمد مهرماه این شرکت بوده است.

نرخ فروش کامیون سنگین در مهرماه برابر با ۲ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان به ثبت رسید، این مبلغ نسبت به ماه گذشته رشد ۵ درصدی را به دنبال داشت، بیشترین میزان نرخ فروش محصول "خاور" متعلق به اتوبوس با نرخ ۲ میلیارد و ۹۴۳ میلیون تومان در ازای هر دستگاه بود.

عملکردی متفاوت از درآمد ماهانه خاور+بورس نیوز

دیگر محصول درآمدزای "خاور" مربوط به فروش «ون و پیکاپ» بود که پس از کامیون سنگین با درآمدزایی ۴۴۵ میلیارد تومانی در جایگاه بعدی قرار گرفت.

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد تجمیعی ایران‌خودرو دیزل در ۷ ماه گذشته به مبلغ ۱۴ هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان رسید، این درآمد شناسایی‌شده ۱۳۵ درصد از درآمد تجمیعی این شرکت را در سال مالی گذشته پوشش داده است.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آخر هفته چه شرکت‌هایی به مجمع می‌روند؟
حضور ۳ شرکت در مجامع آخر هفته؛

آخر هفته چه شرکت‌هایی به مجمع می‌روند؟

به روز رسانی سه محصول موتور در ایران خودرو
مدیرعامل ساپکو در دوازدهمین همایش بین‌المللی موتور‌های درون‌سوز گفت:

به روز رسانی سه محصول موتور در ایران خودرو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
بااین درآمدچرامدتی است درزیان است مربوط به ناتوانی مدیر شرکت است