بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
هند احتمالاً صادرات شکر خود را در یک‌سال پیش رو تا سپتامبر ۲۰۲۳ کاهش می‌دهد تا از عرضه داخلی حمایت کرده باشد.
کد خبر : ۲۶۳۷۴۸

احتمال کاهش صادرات هند در جهت حمایت از عرضه داخلی

بورس نیوز: هند احتمالاً صادرات شکر خود را در یک‌سال پیش رو تا سپتامبر ۲۰۲۳ کاهش می‌دهد تا از عرضه داخلی حمایت کرده باشد.

دومین تولیدکننده بزرگ شکر در دنیا احتمالاً به کارخانه‌های شکر خود اجازه صادرات ۹ میلیون تن را می‌دهد، یعنی پائین‌تر از ۱۱.۲ میلیون تن سهمیه آن‌ها در یک‌سال گذشته.

کاهش صادرات شکر هند عرضه جهانی این محصول را محدودتر می‌کند. بارندگی‌ها در برخی مناطق برزیل به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده شکر دنیا فرایند نیشکرکوبی را در این کشور کند کرده‌است. دهلی‌نو قصد داشت صادرات شکر را تا ۸ میلیون تن پائین بیاورد، اما طبق گفته برخی منابع، تخمین مازاد تولید داخلی باعث شده این رقم تا ۹ میلیون تن افزایش یابد.

صادرات شکر هند قبلاً آزاد بود. اما این کشور در سال گذشته برای اطمینان از عرضه کافی این محصول در داخل، صادرات آن را محدود کرد. دولت در روز شنبه اعلام کرد محدودیت صادرات شکر تا اکتبر سال آینده ادامه خواهد داشت. اما این محدودیت‌ها شامل شکر صادراتی به اتحادیه اروپا و آمریکا تحت برخی سهمیه‌های خاص نمی‌شود.

پیش‌بینی می‌شود تولید شکر در هند در یک‌سال پیش رو که از اول اکتبر آغاز شده برابر با ۳۵.۵ میلیون تن باشد. هند بزرگ‌ترین صادرکننده شکر دنیا پس‌از برزیل است و اندونزی، بنگلادش، مالزی و امارات از بزرگ‌ترین مشتریان آن هستند. این کشور همچنین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده شکر دنیاست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر