بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

مسکن محرک سایر حوزه های اقتصادی است

مسکن محرک سایر حوزه های اقتصادی است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مسکن حوزه اشتغال‌آفرینی است که فعال شدن آن تاثیرات مستقیمی بر سایر حوزه‌های اقتصادی می‌گذارد و می‌تواند سرمایه‌های سرگردان را جمع، مدیریت و کنترل کند.
کد خبر : ۲۶۳۷۸۲

مسکن حوزه اشتغال‌ آفرینی است

بورس نیوز: حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تشکیل صندوق املاک و مستغلات اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه، وجوه سرگردان و نقدینگی زیاد است که باعث تورم شده است؛ این نقدینگی گاهی به سمت ارز و خودرو و گاهی به سمت طلا و مسکن می‌رود که در نتیجه بسیاری از بازار‌ها را متشنج کرده و ثباتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس، هر اقدامی که باعث جمع شدن نقدینگی و جهت‌دهی در حوزه اقتصاد شود، مناسب و موثر خواهد بود. یکی از این اقدامات، جمع‌آوری سرمایه‌های اندک در جامعه و سوق دادن آن به حوزه مسکن است البته منوط به اینکه دولت مدیریت درستی در این مسیر داشته تا در نهایت حوزه مسکن و املاک با رشد خوبی مواجه شویم.

این نماینده مجلس توضیح داد: مسکن حوزه اشتغال‌آفرینی است که فعال شدن آن تاثیرات مستقیمی بر سایر حوزه‌های افتصادی می‌گذارد و می‌تواند سرمایه‌های سرگردان را جمع، مدیریت و کنترل کند.

فیروزی با اشاره به تعهدات دولت برای ساخت چهار میلیون مسکن گفت: در همین راستا پذیره‌نویسی برای صندوق املاک و مستغلات از طریق فرابورس اقدامی موثر در جمع کردن سرمایه‌های خرد و در نهایت جهت‌دهی به نقدینگی در جامعه و مدیریت اقتصاد کلان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر